Při promýšlení vhodnosti variant se radní rozhodovali podle tří hlavních kritérií. „S pracemi na variantě Řeka mohou dělníci začít v ideálním případě za tři roky, u varianty Petrov jsou výhledy Kanceláře architekta města Brna až za osm až patnáct let. Varianta Petrov by navíc na šest let ochromila dopravu v kraji, kdy by většina linek končila na okraji Brna. Kolem roku 2023 je otázka, zda bude přispívat Evropská unie. Při pozdějším začátku prací proto může být problém s financováním,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Maleček.

Vizualizace původně plánovaného nového hokejového stadionu za Lužánkami. Ilustrační foto.
Nový hokejový stadion? Místo Lužánek třeba na výstavišti

Podle opozičního zastupitele Jiřího Hlavenky jsou při posuzování polohy dva závažné problémy. „Radní se nezeptali příměstských lidí, kteří nádraží denně používají. Navíc ze studie proveditelnosti z konce října vyplývá spousta návazností, třeba na hromadnou dopravu. Je to mapa, kde je příliš mnoho bílých míst,“ vysvětlil Hlavenka.

Radní se rozhodli na základě prezentací studie proveditelnosti, kterou představila Správa železniční dopravní cesty na konci října. „Přihlíželi jsme také na účast lidí při referendech v Brně, kdy přišla mizivá část voličů. Byl to pro nás signál, že lidé chtějí, aby rozhodla politická reprezentace. Zvali jsme na prezentaci i zástupce obcí, ale zájem byl také malý,“ objasnil Maleček.

Ilustrační foto.
Éra rezidentního parkování: pomoci mají nové domy pro auta a stání