Může za to podle něj nastavení daňového systému. „Máme velké množství daňově neuznatelných nákladů, jako jsou například platby za členství v asociacích a sdruženích. V Německu nebo Rakousku se tyto náklady ale uznávají," postěžoval si ředitel Kuliš. Na letošní rok plánuje městská firma zisk mezi třiceti a čtyřiceti miliony.

U společnosti se značně různí výsledky v sudých a lichých letech kvůli pořádání odlišného druhu akcí. Zatímco v lichých letech firma dosahovala zisků v řádu desítek tisíc, v těch sudých vydělávala desítky milionů. Příští rok by do výsledků ale mohl promluvit také zamýšlené obnovení Autosalon, o jehož přípravě se Jiří Kuliš zmínil. (o tématu si víc přečtěte ZDE)

Podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary jde o pozitivní novinku. „Návrat autosalonu do Brna je jednoznačně příznivou zprávou a to jak pro prodejce, tak pro výstaviště a v neposlední řadě i pro zákazníky," zhodnotil Šimara.

Brněnské výstaviště je největším ve středoevropském regionu. V loňském roce firma uspořádala přes třicet samostatných veletrhů a na čtyři desítky dalších akcí, jako Majáles nebo Gaudeamus.

Výstavišti se také daří postupně snižovat své zadlužení. „Zbývá nám přibližně půl miliardy úvěrů, které při příznivém vývoji ekonomiky splatíme do roku 2022," dodal ředitel Kuliš.