Národem zbožňovaný Bohumil Stejskal se ve videu oligarchovi rychle stává trnem v patě, pročež se rozhodne vyslat do minulosti Agrobota a Bohuše zlikvidovat. Moravský geroj však disponuje tajnou zbraní. Ochránit své minulé já vypraví EETerminátora Arnošta. Nastal Den vyúčtování.
Nový virální projekt z produkce společnosti FILMAGIX překonal za šestatřicet hodin od svého zveřejnění milion zhlédnutí a nyní útočí na dva miliony. Nejvyšších čísel video zatím dosahuje na sociální síti Facebook, kde má přes milion zhlédnutí a 25 tisíc sdílení. "Virálnost našeho videa nás příjemně překvapila hned po jeho zveřejnění. Rovněž nás opravdu těší reakce veřejnosti, která v komentářích nešetří superlativy a dokonce nám velmi často píší, že jde zatím o nás nejpovedenější projekt," uvádí Orsava a Lovecká.
Největší část publika přitom pochází z Prahy a Jihomoravského kraje.„Jsem nadšená. Nápadem i zpracováním. Kvalita editace podle mého v Česku nemá obdoby. Navíc je vidět, že výkony našich politických představitelů jsou naneštěstí dostatečnou inspiraci a hnacím motorem pro kreativitu tvůrců,“ uvedla například třiadvacetiletá Zuzana Fialová.
Celý projekt podle autorů zabral více než tři čtvrtě roku. Devět měsíců vybírali scény z filmů a z vystoupení politických představitelů tak, aby do příběhu zapadly. Jednotlivé postavy pak vystřihovali z původních záběrů, vymýšleli detaily jejich interakce a plnili pozadí různými odkazy a vtípky.
Videu předcházelo i natáčení přidaných scén, například rozšlápnutí koblihy před Pražským hradem, které tvůrci vytvářeli okolo jedné hodiny ráno přímo před hradní stráží. "Ve chvíli, kdy mělo dojít k natočení scény a rozšlápnutí koblihy, uslyšela dvojice houkačky blížícího se policejního auta. S nohou třicet centimetrů nad nebohým kusem pečiva se hlavou začaly šířit černé scénáře a než si tvůrci stihli uvědomit, že policejní vůz nevyjel kvůli nim, sbalili se a utíkali z místa činu," popsal vtipný moment z natáčení za autory Jan Pohorský.
Zpět se poté vrátili další večer, tentokrát pro jistotu s taškou plnou koblih pro případ, že by se záběr marmeládového masakru nepovedl napoprvé.
Orsava a Lovecká jsou na české YouTube scéně politické satiry pojem. Jejich videa mají téměř deset milionů shlédnutí. „Videa Michala Orsavy kombinují aktuální politické problémy s oblíbenými popkulturními odkazy. Jeho díla upozorňují na kauzy našich politiků s lehkostí a nadhledem. Lidé se u videa, kde Andrej Babiš stíhá Arnolda Schwartzeneggera v brněnských ulicích, uvolní. Trochu to odlehčí tíživý pocit pramenící ze současného mediálního pokrytí pandemie,“ okomentoval video politolog z Masarykovy univerzity Miloš Gregor.
Nejúspěšnějším dílem Orsavy a Lovecké je snímek, v němž se Harry Potter střetne s Milošem Zemanem v roli Alpuse Bumbála. Orsava dále vyslal hledat tajemství brněnských ulic symbologa Roberta Langdona s tváří Toma Hankse a Marty McFly se v dalším z videí navrátil do budoucnosti napravovat přehmaty českých politiků.
PAVEL PODEŠVA