S pokládkou povrchů začali v Charvátské Nové Vsi, odkud postupovali až ke třídě 1. máje. „Tam pak přejel asfaltovací stroj na levý břeh Nové Dyje a pokračoval až do veslařského areálu nad splavem,“ popsal mluvčí města Jiří Holobrádek.

Cesty po hrázích
• Sedmikilometrová cyklotrasa vede v Břeclavi od Charvátské Nové Vsi ke třídě 1. máje a dál do veslařského areálu.

• V příštím roce má vzniknout cyklotrasa i na hrázi ve Staré Břeclavi.

S nápadem spojit výstavbu protipovodňových opatření s budováním asfaltových cyklotras přišlo vedení břeclavské radnice před dvěma lety. Nakonec se jim podařilo najít shodu s Povodím Moravy a vyřešit všechny především administrativní překážky.

„Povodí Moravy hradí zvýšení a opravu hrází, město Břeclav zaplatí asfaltové povrchy. Mám radost, že se nám tuto iniciativu podařilo dotáhnout do úspěšného konce a že vznikne dílo, které bude mít pro nás všechny velký význam,“ netajil se spokojeností břeclavský místostarosta Jaroslav Válka. Právě on za město jednání s Povodím Moravy vedl.

Břeclavské zastupitelstvo navíc schválilo výkup dvou pozemků mezi hrázemi. To umožní vybudování propojovacích cyklotras, které zkrátí cestu od jezu na Nové Dyji na Hlavní ulici v Poštorné. V příštím roce by stejná cyklotrasa měla vzniknout i na hrázi ve Staré Břeclavi, od hřiště Pastvisko až po areál Na vodě.

Přestože se cyklisté radují, někteří Břeclavané přišli s připomínkami. „Mám z toho smíšené pocity. Cesty na hrázích byly využívány především místními, teď se obávám, že hráze budou zavalené cykloturisty,“ vyjádřila svoje obavy na webových stránkách města například Magda Lengálová.

Ilustrační foto.
Cyklověž u nádraží dostává základy. Pokud počasí dovolí, dokončí ji ještě letos