Nejvíc se pro Jihomoravany zlepší spojení s hlavním městem. „Nově odtud pojedou do Břeclavi i večerní vlaky, které dosud končily v Brně,“ uvedla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.
Nové spoje na trasu nasadily také společnosti RegioJet a Flixbus. „Počet dálkových vlaků spojujících denně Brno a Prahu jsme zvýšili trojnásobek. Od prosincové změny jízdního řádu na trasu vypravujeme devět párů spojů,“ popsal mluvčí Regiojetu Aleš Ondrůj. Jak už informoval dřív, vlaky v Brně nahrazují zrušené autobusové spoje. Čtyři z devíti spojů navíc jedou přes Břeclav do Vídně.
O přímé spojení s Brnem a Prahou naopak přišli lidé v Hodoníně, kam RegioJet od prosince nejezdí.
Až na pražské letiště se nově dostanou cestující s Flixbusem. „Denně je to obousměrně víc o deset spojení ve všední den a čtrnáct o víkendu,“ vysvětlila mluvčí společnosti Martina Čmielová. Současně firma navýšila počet pátečních spojů mezi Prahou a Brnem na jednačtyřicet. Ve zbývajících pracovních dnech jich jede denně osmadvacet.
Lepší dostupnosti z Prahy se dočkají lidé z Blanska, Letovic a Adamova. „Ve městech mají zastávky první ranní vlak z Brna do Prahy a poslední večerní v opačném směru. V Brně pak zastaví většina vlaků také na nádraží Židenice,“ zmínil Ondrůj.
Častější spoje z rakouského Retzu můžou využít lidé ze Znojemska. „Nově jedou ze Znojma do Retzu vlaky i v půl šesté ráno a před osmou večer,“ řekla mluvčí Českých drah Bezuchová.
Stejné zůstaly jízdní řády dopravní společnosti Leo Express. Menší změny čekají cestující s autobusovou společností Arriva. „Od ledna chystáme novou linku z Prostějova do Boskovic,“ zmínil obchodní ředitel firmy Michal Pastrňák.
Společnost zajišťující autobusovou dopravu v kraji LEO Express výrazné změny nepřipravuje.