Podle statistik není sám. Za poslední tři roky se podle údajů ministerstva dopravy počet cestujících ve vlacích mezi Brnem a Prahou ztrojnásobil.

Ilustrační foto
Tropy? Lidé přeobjednávají operace. Bojí se uzdravování ve vyhřátých nemocnicích

Loni stoupl počet lidí využívajících vlaky ve směru od Brna do hlavního města nad milion lidí. Podobné číslo platí i v opačném směru. Meziroční nárůst je okolo pětašedesáti procent.

Vlaky mezi Brnem a Prahou∙ Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou loni vzrostl oproti roku 2016 o 65 procent na 1,081 milionu lidí, v opačném směru o 67 procent na 1,077 milionu lidí.
∙ Jedním z hlavních důvodů přesunutí cestujících na železnici je rekonstrukce dálnice D1 komplikující dopravu.


Podle Českých drah roste zájem o jejich spoje pravidelně už od roku 2010. „Souvisí to s nabídkou lepších vlaků, nových služeb a zrychlení dopravy na některých linkách,“ sdělil mluvčí podniku Petr Šťáhlavský. Konkrétní linku komentovat nechtěl.

Letos bude cestujících ještě víc. „Za první půlrok jsme přepravili v celé republice o 2,5 milionu cestujících více než loni ve stejném období,“ přiblížil Šťáhlavský.

Přibývání cestujících eviduje také konkurenční Regiojet. Jedním z důvodů je mimo jiné i to, že loni na trase do Prahy přidal spoje. V každém směru jich jede devět denně. „Od září přidáme další pár spojů. Cestující díky tomu budou mít denně v každém směru deset spojů,“ uvedl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Mezi cestující v soukromých žlutých vlacích se řadí lidé na služebních cestách, dojíždějící studenti nebo výletníci. „Lidé oceňují, že máme na území Brna dvě zastávky. Na hlavním nádraží a v Židenicích,“ doplnil Ondrůj.

Lidi do vlaků žene to, že cesta autem není v posledních letech moc pohodlná. Silničáři totiž v současnosti na dálnici D1 opravují pět úseků. Mezi Ostředkem a Šternovem, Hořicemi a Koberovicemi, Humpolcem a Větrným Jeníkovem, Jihlavou a Velkým Beranovem a Velkým Meziříčím a Lhotkou. Jeden úsek dělníci dokončí v srpnu, další tři na podzim, poslední za dva roky. Udávané časy dokončení rekonstrukce zmíněných úseků by měli stihnout. „Až na jeden úsek modernizace postupují podle stanoveného harmonogramu,“ ujistil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Provoz na dálnici je hustší a problematičtější s letními dovolenými. „Radíme řidičům dobře nastudovat trasu, včetně případných alternativ,“ vzkázal policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Motocyklovou Velkou cenu České republiky letos navštívilo za tři dny 187 tisíc diváků.
Velká cena v Brně: víc opilců a rušení nočního klidu, letos aspoň bez deště