Právě levé křídlo historického objektu je nyní cestujícím zapovězené. Dělníci upravují i vnitřní prostory této části nádraží. Deník Rovnost měl možnost nahlédnout, jak se místo postupně mění. Zvýší se rozsah služeb i komfort cestujících. „Na začátku prosince plánujeme otevřít suterén, supermarket, toalety a společné prostory, kde budou lavičky pro cestující. Na to by měly navazovat malé obchodní jednotky,“ přiblížil ředitel developerské společnosti Brno new station development, která má budovu v nájmu, Ivo Vrzal.

Třetí část, prostory kavárny a rychlého občerstvení mají být hotové na přelomu let 2021 a 2022. Další místnost v levém křídle má být zrekonstruovaná v příštím roce. Co v ní bude, zatím není jasné. „Jednou z variant je restaurace, ale také drogerie,“ zmínil Vrzal.

Budoucí podoba Velkého městského okruhu Rokytova v Brně.
Stavba VMO totálně promění Tomkovo náměstí a okolí. Podívejte, jak bude vypadat

Do Brna nepravidelně jezdí vlakem třeba Magdaléna Hemzová z Moravského Žižkova na Břeclavsku. Zvýšení komfortu cestujících vítá. „Brněnské nádraží už si zasloužilo mít nové toalety. I lavičky jsou dobrá věc. Čím více, tím lépe,“ komentovala mladá žena.

Náklady budou zhruba 130 milionů korun bez daně. V plánu je do budoucna i rekonstrukce toalet v suterénu hlavní odjezdové haly. „Hlavní nádraží nemůže být bez toalet, jakmile zprovozníme ty v levém křídle, můžeme zrekonstruovat záchody v suterénu,“ poznamenal Vrzal.

Tramvaj v ulici Nové sady.
Prázdninové výluky v Brně: bez šalin do Bohunic a Lískovce nebo návrat linky 7

Developer plánuje na přelomu roku také opravu fasády v pravé části výpravní budovy do Nádražní ulice.

Stavební ruch panuje na hlavním nádraží také v oblasti 5. a 6. nástupiště. Správci železnice tam opravují přístřešek, plochy a hrany nástupišť včetně všech technologií. „Povrch nástupišť je nyní z litého asfaltu. Ten odstraníme a plochu nástupišť bude nově vydláždíme,“ sdělil na začátku června mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Nyní je doprava vyloučená ze šestého nástupiště, od července potom stavební práce a výluka kolejí rozšíří i na páté nástupiště. „Hlavní část oprav nástupišť bude hotový do 20. září,“ informoval Gavenda. Náklady jsou asi osmdesát milionů korun.