Jen ve Znojmě se počet lidí sledujících městský profil pohybuje kolem třiadvaceti tisíc, v Břeclavi je přibližně pětinový. „Sociální sítě jsou dnes nezbytnost,“ shodují se úředníci, kteří se o elektronický kontakt s obyvateli starají.

Obyvatelé Hodonína díky sítím propojeným s představiteli samosprávy získali novou možnost veřejné diskuze. „Je to cesta, jak být v kontaktu zejména s mladší generací a přitáhnout jejich pozornost. Pro Facebook jsme se rozhodli, když jsme hledali možnosti, jak ještě zlepšit komunikaci a informovanost lidí o dění ve městě. Postupně bychom chtěli začít využívat i server youtube,“ řekl mluvčí Hodonína Josef Horníček. Současně připustil, že zacházení se stránkou se ještě učí.

Ilustrační foto
Konkurz na ředitele? Jen výjimka. Většina v práci pokračuje

Podle marketingového odborníka Pavla Šímy pocházejícího právě z Hodonína je nepsané pravidlo, že instituce musí oslovovat lidi způsobem zaručujícím kontakt s co největší masou. To sociální sítě splňují. „Přesto bych netvrdil, že jsou vždy nezbytnost. Pravidla na Facebooku se často mění, což k provozu stránky vyžaduje kvalifikovaného člověka. Jsou to náklady navíc, ale věnovat se tomu amatérsky nemá smysl,“ je přesvědčený Šíma.

Břeclav, Hodonín ani Znojmo znalosti expertů nevyužívají. Práce stojí na tamních úřednících z tiskových odborů. A pouze Znojemští v minulosti platili za cílenou propagaci, aby příspěvky dostali před co nejvíc očí. Roční cena se pohybovala v desítkách tisíc korun.

Kromě toho využívají také sociální sítě Instagram a Twitter. „Vnímáme sociální sítě jako nutnost,“ podotkla mluvčí znojemské radnice Zuzana Pastrňáková.

Facebook si jako komunikační kanál město vybralo zhruba před pěti lety. „Kromě poskytování informací se snažíme o získávání zpětně vazby od obyvatel. Tvoříme rovněž události na různé akce,“ sdělila Pastrňáková.

Víno. Ilustrační foto.
Turistický tahák? Jižní Morava válcuje ostatní kraje. Díky vínu i Asiatům

Ještě dřív si elektronickou cestu zvolili v Břeclavi. Jeden ze strůjců vstupu města na síť byl David Mahovský, který se o profil stará dodnes. „Chtěl jsem se inspirovat jinde, ale téměř žádná města nic takového neměla. Stejně jako tehdy i dnes platí, že díky sociální síti velmi rychle obyvatele informujeme například o provozních věcech nebo investicích. Pro nás jdeo nejdůležitější informační kanál,“ reagoval Mahovský.