Zároveň upozornil, že plánují zavést i čtyři nové páry spojů na trase Praha-Brno-Břeclav-Vídeň a zpět a také posílit stávající spojení mezi Prahou-Brnem a Bratislavou. „Pro naši expanzi a nové spoje využijeme také zcela nové lokomotivy Bombardier Traxx a šestnáct zcela nových vozů Astra," upozornil Ondrůj.

Kromě přidávání spojů chystá žlutý dopravce i omezení. S největší pravděpodobností v prosinci jeho vlaky z Prahy nedorazí až do Starého Města u Uherského Hradiště, a to kvůli podnákladovým cenám konkurence. Hodonín tak ztratí přímé spojení s Prahou. „Je to škoda, když okresní město přijde o přímý spoj s metropolí. Přestupy řadě lidí zhorší komfort, především těm, pro které jsou fyzicky náročnější," myslí si Adam Brázda, který mezi Hodonínem a Brnem cestuje po železnici každý den.

Chystané novinkyRegioJet
· posílení spojů na trase Praha-Brno-Břeclav
· 4 nové spoje na trase Praha-Brno-Břeclav-Vídeň
· ukončení spojení Praha Staré Město přes Hodonín
České dráhy
· 50 nových vozů pro spoje do Budapešti

České dráhy expanzi svého konkurenta nechtějí zatím komentovat. „Jízdní řád je teprve v přípravě. Na lince provozujeme kvalitní soupravy railjet a plánujeme také pořídit padesát nových vozů pro spoje do Budapešti," předestřela plány mluvčí drah Monika Bezuchová.

Podle ekonoma Lukáše Kovandy ze společnosti Cyrrus si šéf RegioJet Radim Jančura pro expanzi na trase a vstup na novou linku do Vídně vybral vhodný čas. „Cenová politika českých i rakouských drah dává prostor pro konkurenci. Jančurovi nahrává také dobrá kondice naší a rakouské ekonomiky. Kvůli kvalitním soupravám, které na trase České dráhy mají, ale musí RegioJet dbát na nabízené služby," zhodnotil Kovanda.