Situace se podle něj na začátku července zhoršila, protože lidé tamtudy jezdí ve větším počtu na dovolenou do Chorvatska.

Opravy problémového mostu
• Most u Pasohlávek je v téměř havarijním stavu, má sníženou nosnost.
• Je průjezdný pouze v jednom směru, dopravu tam řídí semafory.
• Podle měření po něm projede 12 tisíc aut denně, z toho 3 tisíce kamionů.
• Opravy mají začít na konci roku nebo za rok, mohou trvat až do roku 2020. Projekt má být hotový na podzim.
• Náklady budou asi 100 milionů korun.

Podobné zkušenosti má i starostka Brodu nad Dyjí na Břeclavsku Pavla Norková. Obec řidiči často využívají jako objízdnou trasu. „Před časem to nebylo tak znatelné, ale se začátkem prázdnin aut přibylo. V jednom okamžiku jich jelo za sebou až dvacet, normálně u nás projede auto jednou za čas. Je to vysoká zátěž i pro silnice,“ zmínila starostka.

Ještě dramatičtější byla podle ní situace minulou sobotu, kdy byl kvůli smrtelné nehodě hlavní tah na Vídeň na několik hodin zcela zavřený. „To byla katastrofa. Lidé na křižovatkách nemohli projet do obchodu,“ řekla Norková.

Při čelní srážce dvou aut jedna žena zemřela, dalších devět lidí se zranilo, včetně pěti dětí. Byli to Poláci.

Při vážné nehodě u Pasohlávek zemřela žena a zranilo se dalších devět lidí včetně čtyř dětí.
U Pasohlávek bourala polská auta. Jedna žena zemřela, další je ve vážném stavu

Opravy mostu mají začít příští rok. „Ale je možné, že práce zahájí ještě letos,“ naznačil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Projekt má být hotový na podzim. Opravy mohou trvat až do roku 2020. „Zatím jsme vyloučili variantu, že most zavřeme celý. Projekt nám řekne, jestli budeme potřebovat jednu, či dvě stavební sezony,“ doplnil Fiala.

Náklady silničáři odhadují na sto milionů.

Ilustrační foto
Strážníci odhalí nelegální reklamu. Pomocí nové mapové aplikace