„Digitální panely jsou pro řidiče pohodlnější. Nemusejí na konečné cedule převracet ručně," vysvětlila mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Digitální panely nahradily plastové cedule i u trolejbusů a autobusů. Autobusy s cedulemi dojezdily před víc než deseti lety, trolejbusy v roce 2010.

První digitální panely se objevily před dvaceti lety

Brno – Vyrobili ji v roce 1983 a od té doby jezdila v brněnských ulicích. Cesta tramvaje K2 číslo 1126 s plastovou cedulí ale v pondělí skončila. Sbohem ji na zastávku Výstaviště – hlavní vstup přišly dát desítky nadšenců. „Rozloučení je pro mne nostalgické," prohlásil fanoušek brněnské hromadné dopravy Radek Zouhar.

Tramvají na místo ještě přijeli poslední cestující, kteří si ale na zastávce museli přesednout do modernějšího vozu s digitální tabulí. „Podnik začal nahrazovat cedule s čísly za panely v roce 1996. Ty ukazují nejen číslo linky, ale také název cílové stanice," zmínila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Původně tramvaje v Brně využívaly ke značení linky barevné terče. Upustilo se od toho v roce 1913 a tramvaje získaly čísla. Později přišly kovové a plastové cedule.