Kompletní demolici dokončí krajští silničáři během pár týdnů. „K zemi už šla původní nosná konstrukce i část spodní stavby. Jakmile dojde i k demolici spodní stavby, hned se pustí Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje do stavby nové. Začne se s opěrami a pilíři pro pokládku nosníků. Předpokládáme, že to časově vyjde na druhou polovinu srpna,“ nastínil mluvčí kraje Petr Holeček.

Stavba, která vyjde kraj na třiapadesát milionů korun, má být hotová do konce letošního roku. Podle mluvčího Holečka zatím vše postupuje podle plánu.

Zdroj: Deník/Iva Haghofer

Osmiměsíční chystaná rekonstrukce odstartovala s prvními květnovými dny. Motoristé i cyklisté se díky tomu pořádně projedou. Namísto zhruba čtyřkilometrového úseku mezi oběma obcemi se jim nyní prodlouží cesta až na třináct kilometrů. Objízdná trasa totiž vede přes nedaleký Drnholec.

Zatímco řidiči aut si na omezení většinou zvykli a k neexistujícímu mostu už nezabloudí, jiné je to s cyklisty. „Těch odsud odháníme pořád hodně, otáčíme je a posíláme na objízdnou trasu. Říkají, že si mysleli, že alespoň oni tudy do Pasohlávek projedou,“ poznamenali shodně pro Deník přímo na místě stavební dělníci.

Archeologové odhalili dosud neznámou část pohřebního areálu v lokalitě Mušov-Roviny.
Unikátní objev archeologů. Pod Pálavou odkryli hroby Langobardů ze 6. století

Totéž potvrdil i mluvčí Holeček. „Občas se to opravdu stane, ale silničáři je vracejí zpět na objízdnou trasu,“ uvedl.

Na špatném stavu mostu se podepsalo mimo jiné i to, že právě přes Brod nad Dyjí vedla jedna z objízdných tras při uzavírce mostu přes Nové Mlýny na hlavním tahu z Brna do Mikulova. Průtah obcí již krajští silničáři opravili. Zbývá tak už jen hojně využívaná spojnice přes řeku Dyji.