Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na trať vyjely nové railjety. Jsou pohodlnější a rychlejší

Jižní Morava – Rychlejší a pohodlnější. Dvě hlavní lákadla, která mají cestující přitáhnout do nových vlaků. České dráhy v úterý poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.

6.5.2014 1
SDÍLEJ:

České dráhy poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Sedm nových vlaků má pozvednout komfort při cestování a zrychlit spojení. „Doba jízdy mezi Prahou a Vídní se ze současných čtyř hodin a pětačtyřiceti minut zkrátí přibližně na čtyři hodiny a deset minut," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Komfort cestujícím poskytnou pohodlné sedačky se stolky a zásuvkami, restaurační a informační vůz, malý oddíl v jednom z vagónů sloužící jako dětské kino nebo bezbariérovost. „Myslíme také na cyklisty, což u podobných rychlovlaků nebývá obvyklé," řekl ředitel společnosti Daniel Kurucz. České railjety na rozdíl od svých rakouských verzí mají prostor na převoz šesti jízdních kol.

Změnu kvitovala například Kateřina Šlampová, která se vydala z Brna do Břeclavi. „Jedu tímhle vlakem úplně náhodou. Byla jsem překvapená, když přijel na nástupiště. Bála jsem se, jestli jím vůbec můžu jet. Interiér se mi každopádně velice líbí. Je vidět, že je to nové," popsala Šlampová.

První 185 metrů dlouhá souprava s 442 místy bude do půlky června jezdit pouze na trase mezi Brnem a Prahou ve dvou spojích. Poté railjety vyjedou i do Vídně. V pravidelných dvouhinových intervalech začnou jezdit až od prosince tohoto roku. „Zbylých šest souprav rychlovlaků by se na české železnici mělo objevovat postupně od konce letošního roku," uvedl ředitel dopravních divizí společnosti Siemens Roman Kokšal, od kterých České dráhy vlaky zakoupily.

Ekonomové si myslí, že vlaky nijak zásadně cestování mezi hlavními městy neovlivní. „Autobusy konkurečních společností jsou také komfortní. Jestli navíc vlak pojede jen o pár desítek minut rychleji, velký význam to nemá," mínil ekonom Tomáš Menčík.

Railjety totiž zatím můžou jet pouze rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Stavěné jsou přitom až na 230. V rychlejší jízdě jim brání zastaralá železniční trať. „Vlaky jsou pěkné a rychlé. Kéž by takhle jezdily všechny soupravy. Třeba rychlíky do Břeclavi nebo Olomouce jsou úplná hrůza," podotkla cestující Hana Saitzová.

TOMÁŠ KREMR

Autor: Redakce

Líbí se vám nové railjety?

ANO

93 %

NE

7 %

Hlasovalo: 72

Anketa byla ukončena

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
ILUSTRAČNÍ FOTO: Zámek ve Vranově nad Dyjí.

Turisty přiláká na Znojemsko nová společnost. Nyní čeká na krajský certifikát

Lídryně Starostů a nezávislých Jana Krutáková.

VOLEBNÍ ONLINE: Ptejte se lídryně Starostů a nezávislých Jany Krutákové

VOLEBNÍ ONLINE: Ptejte se lídra Strany zelených Michala Berga

Jižní Morava /VOLEBNÍ ONLINE ROZHOVOR/ - Michal Berg je lídrem jihomoravské kandidátky Strany zelených pro volby do poslanecké sněmovny. Ve středu od 10 do 11 hodin odpoví na dotazy čtenářů na www.brnenskydenik.cz.

V Archeoparku Pavlov vystaví originální venuši. Sošku starou téměř 30 tisíc let

Pavlov - Jedinečnou příležitost spatřit originální sošku Venuše z Pavlova mají lidé, kteří se vypraví do Archeoparku v Pavlově na Břeclavsku. Figurka z mamutoviny stará 27 až 29 tisíc let tam bude k vidění od soboty, kdy je mezinárodní den archeologie.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Ordinace budou zavřené. Lékaři stávkují, chtějí méně byrokracie a vyšší platy

Jižní Morava - Víc než deset tisíc praktických lékařů se ve středu chystá na stávku. Nelíbí se jim nárůst byrokracie a neodpovídající platy. Zapojí se i na jižní Moravě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení