Návštěvníci hvězdárny projdou novou vesmírnou galerií. Poučí o životě hvězd

Brno – Zcela v novém kabátě se od letošního podzimu návštěvníkům představí exploratorium na brněnské hvězdárně. V říjnu se v něm poprvé projdou novou vesmírnou galerií.

22.8.2016

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ludmila Korešová

Podle tvůrců projektu nepůjde jen o jedinou novou výstavu, ale o zcela nový prostor, do kterého bude možné nainstalovat různé expozice. „Vytvoříme základ pro celou řadu expozic na různá témata. Prostor exploratoria s výstavní plochou necelých 270 metrů čtverečních zaplní audiovizuální prvky, díky nimž návštěvníky doslova pohltí obraz," popsal ředitel hvězdárny Jiří Dušek.

Na stavbu nové galerie přispěla téměř pěti miliony korun brněnský radnice.

V nové galerii chtějí její tvůrci využít špičkové moderní technologie. „Prostor nám nabídne možnost snadné a relativně levné obměny. Umožní pohotově reagovat na nové vědecké objevy a aktuální astronomické jevy. Pracovat bude možné s textem, obrazem, videoprojekcemi i interaktivními prvky," doplnil Dušek.

První expozice, kterou si návštěvníci v nové galerii prohlédnou, se zaměří na život hvězd. Připravují ji zaměstnanci hvězdárny Pavel Gabzdyl a Jan Píšala.

V galerii mohou návštěvníci trávit čas při čekání na představení v digitáriu. Vedení hvězdárny ovšem počítá s využitím i pro animační programy pro školní skupiny. To se líbí Brňance Martině Holubové. „Ze zkušeností vím, že interaktivní prvky jsou pro děti vždycky zajímavé. V exploratoriu jsou zajímavé exponáty už teď. Těším se, jak bude vypadat v novém," řekla Brňanka.

Autor: Hana Florianová

22.8.2016 VSTUP DO DISKUSE

Znojemští Orli.

Orli dvakrát vedli, přesto s Fehérvárem v prodloužení padli

Své ano si zamilované páry ve Veselí nad Moravou řeknou v reprezentativně upraveném prostředí nádvoří tamního městského úřadu.

Svatby v novém. Bývalý rajský dvůr ve Veselí ozdobí fontána i květinová stěna

Kotlíkové dotace: zbývá jen polovina peněz, lidé už zažádali o 63 milionů

Jižní Morava - Už 634 Jihomoravanů si od pondělí požádalo o dotace na ekologičtější kotle. V pátek o tom informovala mluvčí krajského úřadu Monika Brindzáková. „Z celkové částky 135,6 milionů korun jsme dostali žádostí na zhruba třiašedesát milionů. Kdy peníze vyčerpáme, nelze odhadnout,“ sdělila.

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Celníci objevili dvě nelegální herny. Od začátku roku zabavili přes sto automatů

Blanensko – Víc než sto zadržených herních automatů a hotovost ve výši téměř padesát tisíc korun a padesát eur. To je výsledek kontrol, který od začátku roku provedla Celní správa v Jihomoravském kraji.

V kůži archeologů. Lidé si vyzkouší práci s detektorem kovů

Jižní Morava /TIPY NA VÍKEND/ - Prohlédnout si naleziště i historické předměty mohou v sobotu lidé na jižní Moravě. Instituce v celém kraji oslaví Mezinárodní den archeologie.