Ludmila Hofmannová využívá toho, že je na mateřské, a chodí na poštu dopoledne. „Odpoledne jsou pak hrozná. Přítel kvůli tomu na poštu vůbec nechodí. Pokud to jde, posílá mě," řekla Vyškovanka.

Poštovních přepážek je v budově hned několik, otevřené ale nejsou zdaleka všechny. „Je to neskutečné, příště si vezmu lehátko. Než se dostanu na řadu, stihnu si klidně i zdřímnout," prohlásila starší žena, která pobočku pravidelně využívá.

Stejně jako Petra Škodová. „Půlhodinové čekání není ničím neobvyklým. Často je to i horší. Někdy se raději otočím a zkusím to za hodinu. Mnohdy to ale vzdám úplně," zmínila Škodová.

Nejhorší je podle ní čas hned po otevření, pak mezi druhou a třetí hodinou. „Ale i před pátou bývá plná čekajících lidí," upozornila Škodová. Navrch ani tehdy nefungují všechny přepážky.

Složenky dřív?

Přesvědčila se o tom i redaktorka Vyškovského deníku Rovnost. Posílala balík a měla docela štěstí. Před vyvoláním jejího čísla čekala 21 minut.

Co by například Škodová na zrychlení odbavení změnila, neví. „Všimla jsem si, že lidé, kteří jdou platit složenky, nečekají tak dlouho. Já když jdu pro balík, tvrdnu tam o dost delší dobu," poznamenala. Pokud je to možné, volí v případě balíků jiného dopravce.

Problémy s přešlapováním na poště hlásí i lidé z Ivanovic na Hané. Například Tomáš Ondráček na ní chodí zásadně těsně před zavírací dobou. „Bydlím hned vedle, proto se určitě vyhýbám hodinám, kdy jdou lidé z práce. I když fungují dvě ze tří přepážek, čeká se klidně i čtvrt hodiny," sdělil Ondráček.

Jen ve výjimečných případech zažil, že by fungovala jen jedna přepážka, otevřené všechny tři ovšem neviděl nikdy.

Podle starosty města Vlastislava Drobílka ale na úřad žádná stížnost na čekací dobu na poště nepřišla. „Jedinou věcí, kterou jsme zaznamenali, je, že v ní není bezbariérový přístup," uvedl starosta.

Dodal, že situaci s vedením pošty probíral. „Pro vozíčkáře je určený zvonek, na který můžou zazvonit. Stavební úpravy u vchodu na poštu nejsou možné z důvodu nedostatku místa," řekl starosta.

Státní podnik má k výtkám zákazníků jasnou odpověď: chybí zaměstnanci. „Bohužel jak dlouhé čekání, tak neotevřené přepážky jsou způsobené nedostatkem personálu. Víc lidí, kteří by se mohli našim zákazníkům na pobočce ve Vyškově věnovat, nyní nemáme," informoval mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Podotkl, že fronty se během dne mění. „Nejvíc lidí chodí ráno, potom v průběhu přestávky na oběd a v době, kdy jdou lidé z práce," řekl Vitík. Na další otázky redakce neodpověděl.

Ve Vyškově lidem vadí i třeba to, že musí na přepážky do patra. Problém s tím mají hlavně matky s kočárky. Výtah totiž chybí. Ani k tomu se Česká pošta nevyjádřila.