Show se tajně natáčela loni v létě v brněnském zážitkovém hotelu Anybody a v centru města. „Při natáčení si soutěžící Brno opravdu chválili, především místní kávu. Podle informací nizozemských médií vzrostl zájem o Brno, například v počtu kliků, obrovským způsobem," doplnila Novosadová.

Pohledem na oprýskanou fasádu zámku Jaroslavice na Znojemsku začal nový díl úspěšné nizozemské soutěžní reality show Wie is de Mol? V překladu znamená Kdo je zrádce?
Divácký rekord. Na zámku v Jaroslavicích natáčeli tajně nizozemskou reality show

Úvodní část dílu, který se vysílal v sobotu 16. ledna, se odehrává v brněnském hotelu Anybody. V několika pokojích natáčeli od rána do noci. „Štáb si s velkým předstihem vybral čtyři pokoje, v nichž měli soutěžící plnit úkoly. Tyto disciplíny vycházely z příběhů, které naše pokoje nabízí. Tvůrcům se tedy podařilo propojit koncepty hotelu Anybody a jejich reality show. Desítka účastníků do poslední chvíle nevěděla, kam je organizátoři vedou. Samotná soutěž byla strhující a odehrávala se v naprostém tichu, takže jsme i my v zákulisí byli napjatí úplně stejně jako diváci u obrazovek. Vše kolem soutěže jsme navíc museli držet v tajnosti,“ popsal spolumajitel hotelu Anybody Adam Vodička.

V Brně se odehrávala i část dalšího dílu série. Ten na obrazovkách Holanďané viděli minulou sobotu. „Při přípravě i samotném natáčení se projevila synergie mezi veřejným a soukromým sektorem, kterou se nám podařilo vybudovat a kterou dokážeme využít při prezentaci Brna. Zároveň je vidět, jak skvěle může podporovat cestovní ruch města a regionu aktivní činnost brněnské filmové kanceláře. Nyní připravujeme konkrétní strategii, jak proměnit enormní divácký zájem v reálné návštěvy Brna nizozemskými turisty hned, jak to epidemiologická situace dovolí,“ uvedla ředitelka turistického informačního centra Jana Janulíková.

Nedělní chladné, přesto kouzelné počasí vytáhlo Brňany z postelí. Lidmi se to hemžilo zejména v okolí Pryglu.
Podívejte se: u Pryglu se to hemžilo lidmi, slunečné počasí vylákalo Brňany ven

Právě reality show Wie is de Mol významně ovlivňuje místa, kam nizozemští turisté vyráží na dovolenou. „Například série z Gruzie vysílaná v roce 2018 měla vliv na meziroční nárůst nizozemských turistů o 56 procent. Nizozemsko se v posledních letech objevuje mezi deseti top zdrojovými zeměmi, které míří na dovolenou do České republiky," dodala Novosadová.