Tento týden spustil brněnský podnikatel internetovou kampaň k nové kolekci oblečení s názvem Tugendhat. „Chceme podpořit její vznik a ukázat ji světu. Kolekce v sobě nese otisk historie Brna, ale i celého Česka. Vybrali jsme hlavní aspekty Vily Tugendhat. Poskládali z nich unikátní krajku a z ní vytvořili naše logo – plástev, kterou natiskneme na každý kousek z kolekce Tugendhat,“ vysvětluje vlastník značky.

Na fotce jsou ručně šité legíny v jemné hnědé barvě z kolekce Tugendhat, které podle majitele startupu vypadají decentně a dají se vzít kamkoliv.

Mladý podnikatel si od jakživa přál mít vlastní výrobu a být svým pánem. „Podařilo se mi to v šestadvaceti letech. Díky tomu nyní můžu tvořit vlastní produkty, vlastní design, nebo dokonce vlastní potisk špičkovou sítotiskovou technologií, kterou jsem do firmy pořídil,“ rozplývá se muž.

Brněnský Olympijský festival navštívili medailisté z letní olympiády v Tokiu.
Choupenitch i Rohan: medailisté z letní olympiády dováděli v Brně na ledě

Značku GoldBee založil před dvěma lety. „Nejhorší na tom bylo, že začínala první vlna kovidu a nikdo nevěděl, co se bude dít. Rozhodl jsem se, že si udělám vlastní značku s výrobou v Brně, které bylo v první republice textilní velmocí. Navíc máme nejlepší šičky a švadlenky v Evropě, “ je přesvědčený podnikatel.

Jeho firma sídlí v brněnských Řečkovicích. „Máme tam nejen kanceláře, vzorkovnu a sklady, ale hlavně výrobu. Díky tomu lze efektivně reagovat na poptávku, změnu trhu či módní trendy,“ říká majitel.

Zakládá si na tom, aby oblečení bylo pohodlné a zároveň módní. „Naše produkty jsou výrobou a materiálem sportovního rázu, ale vypadají natolik decentně, že je lze nosit úplně běžně kdekoliv, třeba i do divadla,“ sděluje milovník módy.

Vlastník značky navíc dbá na to, aby výroba byla etická a ekologická. „Všichni ve výrobním řetězci mají etické podmínky. Látky si necháme dovážet od jedné firmy z Vysočiny, takže odpadají neekologické cesty letadlem nebo lodí. Na výrobu oblečení používáme lycru, kterou si také necháváme tkát u nás. Potisky či návrhy střihů děláme přímo v brněnské výrobně, kde i zboží ručně šijeme,“ vysvětluje vlastník.

Ilustrační foto.
Nízko letící vrtulník nad Zvonařkou: policie naháněla v Brně auto s běženci

Jan Kočař není jen podnikatel, ale také člen zásahové jednotky dobrovolných hasičů. Rád pomáhá lidem. „V GoldBee se snažíme dostat k zákazníkům co nejblíže. Nabízíme jim individuální prodloužení nebo zkrácení legín, což je unikátní služba. Díky tomu, že máme výrobnu v Brně pouhých deset metrů od našich skladů, tak je to pro nás jednoduchý úkol,“ popisuje dobrovolný hasič.

Loni v listopadu si české sportovní značky všimli zástupci celosvětového módního impéria. „Je pro nás velkou ctí, že si Zalando vybralo právě na nás. Otevírá nám to zahraniční trh a na západě se naše zboží dobře prodává. Na jejich webu máme výběr z naší kolekce, například topy nebo legíny a sortiment budeme rozšiřovat,“ vysvětluje milovník módy.

Značku GoldBee tvoří i bezešvé legíny, které vznikají na základě česko-italské spolupráce. „Na výrobu těchto produktů u nás není technologie, nebo to dělají malé firmy, které nám nejsou schopni dodat množství, které potřebujeme. Tato produkce se vyrábí v italském Trentu,“ dodává podnikatel.