Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Předvolební billboardy v kraji: nuda a šeď

Jižní Morava – Usměvavé tváře na billboardech už svítí podél cest, což je jasné znamení, že volby jsou na dosah. Strany se čím dál častěji snaží oslovit voliče na internetu, ale reklama v ulicích je pro ně důležitá. Deník Rovnost oslovil odborníky, aby zhodnotili, jak se poutače jednotlivým stranám povedly.

10.10.2013 1
SDÍLEJ:

ILUSTRAČNÍ FOTO.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Stručný slogan, který zaujme, a fotka důvěryhodně působící osobnosti. To je recept na povedený billboard. „V letošních kampaních jsou billboardy až na výjimky nezajímavé a těžko dokáží někoho nerozhodnutého přesvědčit," komentoval Vladimír Kuchař ze společnosti Marketingovákancelář.cz.

U stran jsou billboardy však stále oblíbené. „Jednak totiž politici rádi vidí své tváře a také je pro ně daleko jednodušší zadat výlep, než se zabývat komunikací na internetu a sociálních sítích, což vyžaduje více práce. Pokud si chce volič zjistit o straně a jejím programu více, billboard nestačí," dodal Kuchař.

Částečně podle billboardů se ve volbách rozhoduje například František Štěpán. „Billboardy mne ovlivňují, ale dobré je přečíst si pak volební program. Obejdu volební stánky, vezmu si letáky, přečtu si je, a podle toho se pak rozhoduji. Na billboardech je toho málo napsaného. V tomto státě by to chtělo zlepšit více věcí, takže ta jedna věta, která je na billboardu napsána, je málo," podotkl.

Na program se dívá i student Karel Selinger. „Nepomáhají, spíš mě otravují. Nejhorší jsou samozřejmě levicové, pravice se aspoň snaží být vtipná, ale levice jsou klasické klišé. Já se rozhoduji podle programů a ne podle billboardů," poznamenal.

Jedny z prvních se po kraji objevily oranžové billboardy sociálních demokratů. Stejně jako jiné strany se kromě toho snaží setkat s co nejvíce voliči. „Naším znakem a velkým přínosem je rozdávání růží, kdy se Bohuslav Sobotka setkává s lidmi přímo, osobně," popsal Sobotkův asistent Petr Malach.

Důležitost billboardů si uvědomují lidovci. „V Jihomoravském kraji jich máme okolo šedesáti. Nejsou základem naší kampaně, říkají, že existujeme, ale hlasy nám nezískají a lidi nepřesvědčí. Soustředíme se na kontaktní kampaň, kdy lídr je neustále mezi lidmi. To je podle nás neúčinnější metoda. Přemýšleli jsme, že billboardy vůbec mít nebudeme. Pak by si ale mohli myslet, že vůbec nekandidujeme, proto jsme jich nakonec pár nechali udělat," sdělil krajský tajemník Petr Cajzl.

Bez tradičních billboardů se letos obejdou například komunisté. „Upřednostňujeme kontaktní volební kampaň, která využívá co největšího množství materiálů, které dostávají lidé do rukou spolu s drobnými dárky. Tato kampaň zahrnuje i malé obce, kde ve většině případů není možné velkoplošnou reklamu umístit," řekla místopředsedkyně strany Miloslava Vostrá. Billboardy nemá ani Strana zelených, ta rozdává svým příznivcům plakáty a letáky, které si mohou doma vyvěsit do oken nebo na balkony.

Více k tématu, přehlednou grafiku i rozhovor s marketingovým specialistou či stylistkou najdete ve čtvrtečním vydání Deníku Rovnost.

Autor: Petra Kozlanská

10.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Vodárenská společnost přispěla na nový přístroj. Pomůže při odběrech krve

Žáci 1.B třídy ZŠ Prokopa Diviše ve Znojmě – Příměticích s paní učitelkou Evou Nachtneblovou.

NAŠI PRVŇÁCI: představujeme žáky ZŠ Prokopa Diviše ve Znojmě a ZŠ Konice

Dvanáct volebních lídrů ve dvanácti rozhovorech: čtěte Deník Rovnost

Jižní Morava - Existuje celkem dvanáct politických uskupení, které mají reálnou šanci dosáhnout na tříprocentní volební výsledek. Tedy kdyby letošní parlamentní volby byly jen na jihu Moravy. Alespoň to tvrdí poslední předvolební průzkum preferencí, které exkluzivně pro Deník připravila firma SANEP.

Skokanům na kandidátkách pomáhají tituly a profese lékaře. Vzbuzují důvěru

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ - Zakroužkováním až čtyř jmen mohou voliči své favority z nižších příček kandidátek poslat do poslanecké sněmovny. Některým v minulosti pomohli i o deset příček.

VOLEBNÍ ONLINE: Ptejte se lídra KDU-ČSL a poslance Jiřího Miholy

Jižní Morava – Jiří Mihola je lídr jihomoravské kandidátky KDU-ČSL pro volby do poslanecké sněmovny. Ve čtvrtek od 11 do 12 hodin odpoví na dotazy čtenářů na www.rovnost.cz.

Budování u znojemských hradeb? Dělníci zahájili výkopy bez archeologů

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Pokochat se pohledem z nově zpřístupněné vyhlídky věže, odpočinout si v hradebním příkopu nebo si zkrátit cestu z Pasteurovy ulice do centra města přes Kapucínskou zahradu ve Znojmě budou moci turisté již od příští sezony. Do práce u hradeb, které objednalo město, se firma pustila bez přítomnosti archeologa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení