V březnu dopravci přesunuli dvě zastávky, z přilehlé Svitavské ulice na jiné místo přímo na nádraží. Jde o linky 234 na Boskovice a 235 na Lomnici. „Další přesuny zatím nemáme v plánu, ale jednáme podle potřeb stavby,“ uvedl zástupce náměstka pro osobní dopravu ČAD Blansko Martin Pivoňka.

Od cyklostezky teď jezdí šest spojů na trase Blansko – Bousín, Blansko – Studnice, Blansko – Vyškov, Blansko – Olomučany, Blansko – Boskovice a Blansko – Lomnice. Z ulice Svitavská se lidé dostanou linkou z Blanska do Kuřimi a Benešova.

Přestavba nádraží
∙ vznikne zastřešená plocha s šestnácti odjezdovými stanovišti
∙ náklady jsou 51,4 milionu korun, investorem je majitel nádraží ČAD Blansko
∙ úpravy začaly loni v říjnu
∙ nový terminál má otevřít v polovině července

Stavba zatím postupuje podle plánu. Ředitel podniku Jiří Šebela věří, že dělníci skončí v polovině července. Už zbourali starou nádražní budovu a terminály, připravili plochu a staví konstrukce pilířů. „Poté umístíme zastřešení. Jediné, co by nám mohlo stavbu překazit, je počasí,“ dodal Šebela.

Proměna nádraží měla původně vyjít na padesát milionů korun, ale v prosinci stavebníci museli rozpočet o téměř půldruhého milionu navýšit. „Kvůli nižší nosnosti podloží jsme tam museli dát piloty, s nimiž jsme nepočítali,“ vysvětlil Šebela.

Nové nádraží bude mít zastřešenou plochu pro odbavení cestujících se šestnácti samostatnými odjezdovými stanovišti. Čtyři z nich využijí autobusy městské hromadné dopravy. V areálu bude také odstavná plocha pro autobusy a nádražní budova. „Velkou opravu si nádraží zaslouží, vždyť jsme se tady neměli ani kde schovat třeba před deštěm,“ poukázala cestující Hasoňová.

TEREZA HANUSOVÁ