Ministerstvo se možností zrušení památkové péče začalo zabývat na podnět brněnského restaurátora Radka Ryšánka. Podle něj nelze opravit původní záchody v podzemí, které dělníci zasypali a zalili betonem. „Železobetonovou skořepinu není možné nahradit bez úplného zničení celého objektu," upozornil. Podle něj z téměř poloviny původních zdí zůstaly jen ocelové výstuže.

Odborníci z ministerstva kvůli budoucnosti zastávky oslovili krajský úřad, magistrát i Národní památkový úřad v Brně. Úřady se mají k možnosti odebrání statutu památky vyjádřit. „Chceme aby zastávka zůstala památkově chráněná. Je poslední svého druhu. Prvorepubliková architektura byla velmi progresivní. Je to architektonický milník," řekl ředitel brněnských památkářů Zdeněk Vácha.

Ani vedoucí památkového odboru magistrátu ke zrušení ochrany nevidí důvod. „Dle našeho názoru ministerstvo kultury podniklo kroky směřující ke zrušení statusu památky předčasně," sdělil už dřív vedoucí magistrátní památkové péče Martin Zedníček.

Podle Ryšánka je však objekt nenávratně zničený. „Jsem přesvědčený, že kvůli zásahům přestala zastávka jako památka existovat. Prakticky jako by ji zbourali," dodal Ryšánek.

Opravy zastávky pokazila firma Štuk – umělecká řemesla. Její vyjádření se Rovnosti v pondělí nepodařilo získat. Už dříve ale pochybení odmítla.

Zástupci Brna-středu kvůli jejím špatným zásahům najali jinou stavební firmu, aby škody nahradila a stavbu dokončila. „Trváme na dokončení stavby podle původních plánů. Zatím však není jasné, kdy opravy skončí. Do konce měsíce zatím nová firma odstraňuje nevhodné úpravy po předchůdci," informovala mluvčí radnice Denisa Kapitančiková.