Se stavbou prvního z nich počítají zástupci společnosti Brněnské komunikace ještě tento rok. „Letos začneme stavět v Polní ulici dům pro 114 aut,“ sdělil technický ředitel firmy Aleš Keller.

Ve Skořepce se pustí dělníci do práce příští rok. Dům nabídne 154 stání.

Novou výstavbu parkovacích domů považuje za určité řešení situace předseda spolku Brno autem Jan Mandát. „Každé místo navíc je v pořádku. Záleží ale na napojení na hromadnou dopravu,“ upozornil Mandát.

Zelný trh. Ilustrační foto.
Stánky na Zelném trhu? Přednost mají zemědělci


V současnosti provozují Brněnské komunikace parkovací domy Pinki park v Kopečné ulici a Domini park na Dominikánském náměstí. Plné nebývají. Třeba v pondělní špičce ani jeden z nich zaplněný nebyl. V půl páté odpoledne bylo v Domini parku volných 156 míst z 357 a v Pinki parku 24 z 88 míst. „Předpokládáme, že zájem o ně se po zavedení rezidentního parkování zvýší,“ podotkla mluvčí společnosti Vladimíra Navrátilová.

Přibýt mají v budoucnu i odstavná parkoviště. „Odborníci dříve navrhli třeba místa u bohunické nemocnice, u výškových domů v Šumavské nebo u královopolského nádraží. Některá začneme stavět asi už příští rok,“ sdělil náměstek primátora Richard Mrázek.

Pozor na zmatek, varuje

Kromě plánů na parkovací domy radní v pondělí představili také variantu rezidentního parkování, kterou schválili už před Vánoci. „Konkrétní ulice a režim regulace parkování navrhnou zástupci městských částí. Ve středu Brna chtějí celodenní zpoplatnění třeba třídy Kapitána Jaroše,“ uvedl náměstek primátora Matěj Hollan.

Před chaosem varuje předseda spolku Brno+ Robert Kotzian. „Pro celé město by měl být omezený počet režimů parkování. Pokud bude mít každá městská část vlastní režim, vznikne zmatek,“ upozornil.

Vizualizace původně plánovaného nového hokejového stadionu za Lužánkami. Ilustrační foto.
Nový hokejový stadion? Místo Lužánek třeba na výstavišti