Systém z Brna rozvrh dokáže navrhnout podle zadaných požadavků. Předejde například tomu, aby studenti měli dvakrát stejný jazyk ve stejný den nebo aby náročnější předměty byly brzy ráno. „Každý rozvrh je kompromis. Dobrý software však dokáže vytvořit rozvrh, který žáky a učitele udrží soustředěné a zbytečně je nevyčerpává nesmyslným řazením předmětů nebo zdlouhavými přesuny,“ řekl spoluzakladatel společnosti David Doležel.

Online rozvrh
• Do systému učitelé zadají požadavky a software podle nich vytvoří rozvrh.

• Možné je v něm i měnit učebnu či suplování.

• Za rozvrh pro jednoho žáka za rok škola zaplatí 8 korun. Velké školy pořídí rozvrh pro neomezený počet žáků za 13 990 korun.

Souhlasí s ním školní psycholožka z brněnské základní školy ve Vedlejší ulici Veronika Pořízková. „Není vhodné řadit náročnější hodiny, jako je matematika, na sedmou ranní nebo na konec vyučování. Soustředění studentů je v tom čase slabší. Vést to pak může k nechuti a odporu k předmětu, na který třeba žák i má vlohy,“ míní.

Online rozvrh program vytvoří za několik desítek minut. Usnadní tak práci učitelům, kteří ho jinak musí dávat dohromady ručně a zohledňovat třeba povinný počet hodin u jednotlivých předmětů nebo nutnost přesouvat se mezi různými učebnami. „Je to velmi komplexní proces, který představuje až týden práce pro několik lidí. Takzvaná lístečková metoda kromě časové náročnosti také často vede ke zmatkům a konfliktům v rozvrhu,“ sdělil učitel Michal Krebs, který se na tvorbě rozvrhů podílí.

Motivovat žáky a udržet jejich pozornost je v odpoledních hodinách složité i podle ředitele brněnského gymnázia ve Vídeňské ulici Davida Andrleho. „Na druhou stranu není možné odučit veškeré matematické hodiny jenom dopoledne,“ upozornil Andrle. Kromě výkonu své funkce právě matematiku učí.