Nově zpoplatněné bude každé odvolání proti rozhodnutí o umístění nebo povolení stavby. „Zamezíme zneužívání, které v některých případech vede k nesmyslnému oddalování staveb i o více než rok. Navrhujeme kauci pětadvacet tisíc,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Novela umožní i povolení stavby v jediném řízení.

Krok ministerstva vítá starosta Mikulova Rostislav Koštial. „Procesně je špatně, že se může kdokoliv vyjadřovat a zabržďovat stavbu,“ reagoval.

close Vizualizace rychlostní silnice R43 info Zdroj: Archiv zoom_in Každé urychlení liniových staveb vítá i starosta Lipůvky na Blanensku Ivo Pospíšil. „Kromě D43 je potřeba rozšířit I/43 a postavit mimoúrovňovou křižovatku Kuřim – Lipůvka,“ poznamenal.

Novela zákona
Má za cíl rychlejší přípravu a povolování dopravních staveb.
Umožní povolení stavby v jediném řízení.
Zpřísní požadavky na odvolání, včetně složení kauce.

Proti kaucím je naopak první muž Ostopovic na Brněnsku Jan Symon. „Je to omezení práva na základě finanční síly, což je diskriminační,“ řekl.

Dostavba D52 dlouhodobě vadila bývalým představitelům Dolních Dunajovic. Protestovali proti ní jako poslední na Břeclavsku. Postoj rady se po volbách změnil. „Dálnici spojující Vídeň s jihem Moravy vítáme. Ale chceme být u dalších jednání,“ upozornil nový starosta Vít Záboj.

Podle předsedy spolku Děti země Miroslava Patrika je stále výhodnější místo stavby D52 přes novomlýnské nádrže postavit jen dálniční čtyřproudý obchvat Břeclavi. Jednal o tom i s premiérem Andrejem Babišem. S Patrikem souhlasí i Symon. „D2 už stojí. Je absurdní, abychom měli vedle sebe dvě dálnice vzdálené jen několik kilometrů,“ uvedl.

Břeclavský starosta Pavel Dominik je naopak pro variantu jen dvouproudového obchvatu města. „Jiná varianta by znamenala odložení stavby o další dlouhá léta,“ prohlásil.