Starostové řady měst a obcí musí řešit stížnosti občanů na nejedoucí autobusy. Například mikulovský starosta Rostislav Koštial má vůči odborářským nátlakovým skupinám výhrady. „Berou si obyvatele jako rukojmí a to mě mrzí. Volají mi lidé a ptají se mě, co jeze za spoje a jak jedou," sdělil. Na malou informovanost si stěžovala třeba i Martina Karasová, která dojíždí do Brna z Velkých Němčic na Břeclavsku. „Kdyby mi o stávce neřekli známí, asi bych o ní nevěděla. Málokdo asi sleduje každodenně stránky Kordisu," postěžovala si Karasová.
Odbory mají na jihu Moravy tři tisíce členů, z toho přibližně polovinu v brněnském dopravním podniku. Ti se stávky nezúčastní. Krajský odborový předák Libor Weinstein původně odhadoval, že se zapojí kolem osmdesáti procent mimobrněnských členů odborů, ve středu si ovšem účast řidiči v řadě firm rozmysleli. Podle poslední aktualizace na stránkách krajského koordinátora integrované dopravy Kordis ve čtvrtek nevyjely autobusy na sedmašedesáti linkách, dalších jednašedesát provozují dopravci omezeně a zcela beze změn v jízdních řádech jezdí autobusy na 107 linkách.
Ještě ve středu večer zasedala vláda, aby schválila 420 milionů korun na platy řidičů autobusů a na poslední chvíli stávku odvrátila. „To je už pozdě, stávku odvolat nešlo. Nemůžeme to udělat ani ve čtvrtek v jejím průběhu, protože by se řidiči neměli jak dostat do práce. Proč s takovýmto návrhem nepřišla vláda dřív?" tázal se ve středu odborář Weinstein.
ROZHOVORY S ŠÉFEM JIHOMORAVSKÝCH DOPRAVNÍCH ODBORŮ A NESTÁVKUJÍCÍM ŘIDIČEM ČTĚTE VE ČTVRTEČNÍM VYDÁNÍ DENÍKU ROVNOST.
Články, které jsme psali v uplynulých dnech o stávce: