Co se u nás změnilo v pití piva?

Například to, že pivovary začaly vařit pivo jedenáctku. Má to optimální obsah alkoholu, takže člověk není hned pod stolem, ale zároveň ho to ovlivní.

V čem se mění zákazníci?

Lidé rádi ochutnávají a nebojí se sáhnout i hlouběji do kapsy a vychutnat si kvalitu. Občas si zákazníci dávají menší množství piva a ze zvědavosti zkouší různé druhy. Co jim zachutná, u toho pak zůstanou. Je to trochu jako turistika. Roste také komunita lidí, které pití piva zajímá a chtějí vědět, co pijí. Stejně jako u potravin v obchodě se o to více starají.

Kompletní téma o pití piva v České republice a na jihu Moravy si přečtěte v úterním tištěném Deníku Rovnost

Jak se pivu daří v tradiční baště vinařů na jižní Moravě?

Nedávno jsem slyšel, že jižní Morava kazí České republice průměr v pití piva. Průměrná délka pití piva by měla být asi dvacet minut, pak totiž zvětrává a teplá. Když k nám do pivnice přijdou hosté, obvykle pivo pijí třicet až pětatřicet minut. V takovém případě by si měli spíše dát malé pivo.

Změnilo se něco i u výčepních?

U nás povolání výčepního prakticky vymizelo a výčepního dělá téměř kdokoliv, kdo si stoupne za pípu. Říká se, že se točí porno, ale pivo se čepuje. Výčepní se snaží dostát řemeslu a výčepní, který se svému řemeslu věnuje, pivo vždy jen načepuje. Číšník za výčepem ho klidně natočí.