Majitelku společnosti Plavby Pálava Lucii Erbanovou ani ve snu nenapadlo, jaké plavidlo kupuje. „Bude nejdelší na celé Moravě. Od ledna urazilo stovky kilometrů z Nizozemska přes Německo. Nyní čeká v mělnickém přístavu na převoz do Pasohlávek,“ říká nadšeně Lucie Erbanová.

Munot vyrobili v roce 1936 ve Švýcarsku. Je to jedna z prvních čtyř lodí plujících na naftový motor. „Při převozu nás příjemně překvapila, na to, že má takový věk a pět let stála. Motor šlape na výbornou,“ tvrdí Erbanová.

Ilustrační foto
Řidiči na jižní Moravě jsou bronzoví. Ve sbírání bodů

Na Horní nádrži, neboli Mušovské, se na ni nalodí až 150 lidí. „V první chvíli nám padla do oka a předčila veškerá očekávání. Skoro všechna okna jsou stahovací. Je jednou z mála takových v České republice. Klimatizaci nepotřebuje, protože paluba profoukne,“ vysvětluje Břeclavanka.

V zázemí plavidla se navíc skrývá bar, toalety, vybavená kuchyně nebo terasa.

Po Horní nádrži vodního díla Nové mlýny se bude plavit Munot. Loď vyrobená v roce 1936 ve Švýcarsku.Zdroj: Plavby Pálava

Čím více majitelka zjišťovala minulost plavidla, tím víc se jí odkrývaly zajímavé skutečnosti. Patřilo totiž nizozemskému pastorovi s cestovní kanceláří. Organizoval plavby po celé Evropě. „Své klienty dovezl do přístavu a autobusy z třicátých let je potom rozvezl k památkám. Loď brázdila i moře,“ zmiňuje žena, která vlastní společnost Plavby Pálava od roku 2013.

Ilustrační foto.
Vranovice ocení reprezentanta obce. Dostane padesát tisíc

Do Pasohlávek plavidlo na nákladním autě přivezou na konci března. Lidem začne sloužit v srpnu nebo až na jaře příštího roku, s možností využití pro doplňkové služby. „V budoucnu si tak lidé na ni užijí plavbu s večeří, narozeninovou oslavu nebo svatbu. Rádi bychom měli i parket s muzikou,“ odhaluje hrdá majitelka.