Jak už dřív Brněnský deník Rovnost informoval, dělníci měli začít už v srpnu, ale nemohli, protože spolek Voda z Tetčic napadl jedno ze čtyř stavebních povolení. Spor o dokument ještě neskončil. „Vyplatí se, abychom u ostatních tří povolení začali s přípravnými pracemi,“ vysvětlil v Brně ministr dopravy Dan Ťok.

Stavbaři zatím začnou přípravou území, přeložkami inženýrských sítí či stavbou obslužné komunikace. „Nemáme jen stavební povolení na samotnou silnici,“ sdělil šéf brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

První etapa potrvá dvacet měsíců a přijde na 416 milionů korun bez daně. Zahrnuje území od vyústění budoucího tramvajového tunelu po Kníničskou radiálu. Její součástí bude i oprava silničního mostu přes Žabovřeskou ulici.
Obejde se bez objížděk, stavbaři budou pracovat za provozu.

Na první etapu naváže brzy druhá. Silničáři jsou připravení do měsíce podat žádost na stavební povolení. „Máme dokončenou dokumentaci pro zadání stavby. Se stavbou chceme začít v příštím roce," uvedl Fiala.

Ve druhé etapě dělníci například prorazí tunel pro tramvaj.