Novou regulaci vedení Brna neplánuje. „Ani nemůžeme. Nález ústavního soudu nám k tomu nedává možnost. Budeme ale nyní chtít provoz ovlivnit alespoň přes státní plavební správu, která může čluny kontrolovat a také budeme žádat ministerstvo dopravy, aby přehradu přeřadilo z kategorie vodní cesty na vodní nádrž,“ uvedl náměstek primátora Martin Ander.

Právě přeřazení přehrady mezi vodní cesty v roce 2015 na vodu čluny pustilo. Podle ministerstva vnitra, které vyhlášku napadlo, byla v rozporu s vyhláškou ministerstva dopravy. „Když je k regulaci dopravy zmocněno ministerstvo, nemůže její pravidla určovat město. Podle našeho názoru je také problematika vodní plavby vyhrazena právním předpisům na celostátní úrovni,“ vysvětlil důvodu mluvčí ministerstva vnitra Ondřej Krátoška.

To potvrdilo i plénum soudců Ústavního soudu. „Město regulovalo oblast, ve které k tomu nemá oprávnění, proto soudci vyhlášku zrušili,“ potvrdila mluvčí soudu Miroslava Sedláčková.

Ani soudci ovšem neměli k vyhlášce stejný postoj. Pět z nich s nálezem nesouhlasí. „Brněnská přehrada je významnou součástí města plnící celou řadu funkcí. Vyhláška si kladla za cíl předejít případným střetům těchto činností omezením provozu plavidel se spalovacími motory právě na té části plochy vodní nádrže, kde kolize nejvíce přicházejí v úvahu,“ uvedli ve společném prohlášení soudci Ludvík David, Jaromír Jirsa, Kateřina Šimáčková, Vojtěch Šimíček a Jiří Zemánek. Podle nich měl soud návrh ministerstva vnitra na zrušení vyhlášky zamítnout.