Autor článku vyzdvihuje nejen známé historické a architektonické památky. Ukazuje čtenářům, kde se mohou dobře najíst, kam si jít nakoupit nebo vyrazit za zábavou. „Univerzitní město nabízí kulturní centrum i rostoucí gastronomii,“ píše deník.

Z brněnských podniků doporučuje například 4pokoje a další dva bary patřící stejným majitelům. „O propagaci v zahraničních mediích se aktivně nesnažíme. Jsme proto vždy příjemně překvapeni, když se o nás mluví,“ svěřil se jeden z majitelů Jan Vlachynský.

Podle zástupkyně ředitelky Centrály cestovního ruchu pro Jižní Moravu Moniky Hlávkové mají zmínky o městě v zahraničních mediích pro Brno velký přínos. „Snažíme se propagaci v zahraničí podporovat. Platíme návštěvy města novinářům a blogerům z jiných zemí a oni o něm píší,“ vysvětlila Hlávková.

Podle výzkumu z minulého roku až dvaačtyřicet procent turistů k návštěvě Brna motivuje právě internet.

Průvodce během tří dnů na internetu sdílelo téměř devět tisíc uživatelů. O Brně vyšel podobný článek už minulý rok ve známém britském deníku Guardian. 

KAMILA LORENZOVÁ