VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zima nás nedostane, tvrdí silničáři. Připravují se od listopadu

Jižní Morava – Po ladovské zimě touží hodně lidí, až na řidiče a především silničáře. Se sněhem jim začíná nejnáročnější pracovní období roku. Přípravy na nastávající zimu zahájili na jižní Moravě už v listopadu.

18.12.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Krajští silničáři se starají o průjezdnost více než čtyř tisíc kilometrů silnic. „Přibylo jim i přes čtyři sta kilometrů silnic první třídy. Údržba bude efektivnější. Nemělo by smysl, aby sypače jezdily po silnicích první třídy se zdviženými radlicemi,“ uvedl náměstek hejtmana Roman Hanák.

Pro boj se zimou mají krajští silničáři připravených téměř sedmdesát sypačů. Polovina jich má nová teplotní čidla pro lepší dávkování posypu. „Smluvně máme zajištěných dvě stě padesát traktorů s radlicemi. Navíc je připravených i třináct fréz a dva speciální ledořezy,“ upozornil Hanák.

Ve skladech je zásoba čtyřiceti tisíc tun posypového materiálu. O dálnice se starají silničáři Ředitelství silnic a dálnic. „Celkovou údržbu zajišťuje osmnáct středisek. Každé spravuje přibližně padesát kilometrů,“ řekl mluvčí ředitelství Jan Studecký. 

Na dálnice může vyjet přes sto osmdesát sypačů a třiačtyřicet univerzálních aut.

Na připravenost silničářů je zvědavý řidič David Musil. „Často čtu, jak jsou na zimu připravení a kolik soli mají ve skladech. Při prvním velkém sněžení to tak ale často nevypadá,“ sdělil.

Sypače v pohotovosti a sklady plné soli, písku a drti mají i břeclavští, hodoníští a znojemští silničáři. Nejvíce práce, alespoň pokud jde o kilometry, na které musí dohlížet mají znojemští silničáři. „Spravujeme přes devět set kilometrů silnic, nově jsme zařadili úsek mezi Dyjákovičkami a Ječmeništěm,“ sdělil šéf znojemských silničářů Jaroslav Kosík. K zimní údržbě vyjíždí řidiči dvaadvaceti sypačů. „Osm dalších máme v záloze,“ dodal Kosík. 

Zimní údržba
∙ Krajská správa a údržba silnic spravuje přes 4000 kilometrů silnic, sypače mají nová čidla pro lepší dávkování posypu.

Celkem čtrnáct sypačů mají přichystaných silničáři na Hodonínsku, kteří spravují přibližně 555 kilometrů silnic. „Devět vozů máme vlastních a pět je dodavatelských. Další máme pak ještě v záloze,“ uvedl vedoucí hodonínských silničářů Martin Bedrava.

O dva vozy navíc mají na Břeclavsku. „K šestnácti sypačům máme ještě čtyři rezervy. Okruhy, které hlídáme, tvoří bez deseti šest set kilometrů,“ řekl vedoucí provozu břeclavských silničářů Jaroslav Dostál.

Největší problémy na Břeclavsku činí řidičům při náledí například Borkovanský kopec na cestě do Hodonína a rovněž na úsek mezi Mikulovem a Pavlovem. To v Hodoníne trápí silničáře hlavně Strážovický kopec. Na Znojemsku bývá komplikovaný například průjezd Lechovicemi.

Autor: Daniel Hrbolka, Aneta Beránková

18.12.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Na snímku Avdič a Rybička.

Krok do Zbrojovky mi nevyšel hlavně zdravotně, smutní stoper Avdič

Areál staré nemocnice ve Znojmě
1

Koupil starou nemocnici, rád by získal i faru

Husa bez provázku a výcvik lavinových psů: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 18. a 19. ledna 2018.

Orli prohrávali o dvě branky, pak se proti Bolzanu vzepjali

Znojmo – Tři prohry v řadě, jediné vítězství v předchozích deseti utkáních. Znojemští hokejisté neprožívají v mezinárodní soutěži EBEL příjemné období. V pátek večer na domácím ledě navíc prohráli s italským Bolzanem o dvě branky. Přesto se Orli vzepjali, utkání 41. kola obrátili a zvítězili 4:2.

AKTUALIZOVÁNO

Drahoš zamíří v neděli do Brna. Podpořit ho přijede Fischer, Hilšer i Horáček

Brno - Setkání a debata s prezidentským kandidátem Jiřím Drahošem čeká v neděli krátce po poledni Brňany. Do Semilassa ho přijdou podpořit i někteří neúspěšní prezidentští kandidáti z prvního kola voleb. V pátek nově potvrdil účast i Pavel Fischer.

Rezidentní parkování má chránit místní, říká Bárta z Centra dopravního výzkumu

Brno /ROZHOVOR/ – Dopravou se zabývá už patnáct let. Zkoumá například technologie, které dokáží změřit, jak dlouho stojí auta na určitém místě. „Dostavět parkovací místa v takovém množství, jaké je potřeba, je v podstatě nereálné. Musíme lépe využívat stávající parkovací místa,“ tvrdí David Bárta z Centra dopravního výzkumu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>