Na špatný stav silnic na objízdných trasách si stěžují starostové dlouhodobě i na ministerstvu dopravy. „Stav silnic je katastrofální, jsou samý výtluk, místní naříkají na velký provoz aut. Přes Práče vede objízdná trasa pro autobusy, jezdí po ní ale všichni. Do obce by neměly zajíždět kamiony, ale jezdí tudy. Uvidíme, jestli vydrží most přes Únanovku, po němž kamiony jezdí dál na Prosiměřice,“ krčil rameny starosta Práčí Zdeněk Dvořák.

Podobně jsou na tom v blízkých Banticích, Těšeticích, Suchohrdlech či Miroslavi. „Kromě výtluků máme snížené krajnice cest, známky poškození jsou na mostku přes Miroslavku,“ poukázal také starosta města Martin Plechatý.

O nápravě je v pátek ujistil Tomáš Vyhlídal z brněnského Ředitelství silnic a dálnic. „Požadavky starostů evidujeme, před stavbou se podařilo některé části objízdných tras opravit, v únoru a březnu plánujeme další průběžné opravy. Plošně pak počítáme s opravami poškozených úseků v létě po dokončení rekonstrukce třiapadesátky,“ ujistil Vyhlídal starosty na společném setkání v Hrušovanech nad Jevišovkou.

Jeho příslib vítá i řidič Jan Komenda. „Víc jak třicítkou se přes Práče jezdit ani nedá, jinak hrozí, že ztratíte kolo. Očekával bych alespoň provizorní zasypání děr, než to opraví úplně,“ podivoval se.

Otevření před prázdninami

Podmínkou zprovoznění, zhruba rok zavřené silnice před Znojmem, je dostavba kruhové křižovatky ve směru na Bantice. „Jedná se o velmi náročnou stavbu, která byla do projektu zařazena dodatečně. Zahájení výstavby plánujeme na březen, hotovo by mělo být ke konci června,“ ujistil Tomáš Vyhlídal.

Kompletní opravu objízdných tras podle něj ředitelství zahájí až poté, a spojí i s opravami komunikací, které budou na novou zátěž naopak připravovat. Bude se jednat o objízdné trasy po nichž pojedou auta během rekonstrukce dalšího úseku silnice I/53 z Lechovic na Pohořelice.

Dotknou se opět Miroslavi, ale nově také Olbramovic a Branišovic. „Práce na rekonstrukci zhruba dvacetikilometrového úseku z Lechovic na Pohořelice začneme pravděpodobně příští rok v březnu. Letos chceme zahájit předstihový archeologický průzkum a výběrové řízení na zhotovitele stavby. Práce rozdělíme na etapy, tou první bude úsek z Lechovic k Trnovému Poli,“ upřesnil Vyhlídal.

Celá stavba potrvá zhruba dva roky a stát má přes dvě miliardy korun. O projektu Deník již podrobně informoval.