Podpora z ministerstva pro místní rozvoj ve formě čtyřtisícových poukazů podle ní lázeňským zařízením spíše zkomplikovala život, než aby pomohla. „Lázně byly do konce září vyprodané a počet poukazů je limitovaný. Limit byl vyčerpán za první den. Nyní se jen velmi těžko vysvětluje klientům, že další poukazy nemůžeme uplatnit,“ přiblížila problém.

Mariánské Lázně, Ilustrační foto
Boj o slevy na pobyty. Termíny jsou vyčerpány, lázně upozorňují na nedostatky

Vouchery si dle jejího zjištění navíc vygenerovalo plno stávajících klientů, takže tento projekt nepřinesl třeboňským lázním větší počet nových klientů. „Podobnou akci bychom uvítali spíše v zimních měsících, kdy máme problém s obsazováním,“ doplnila Kotilová.

Většinu hostů tvoří Češi

Z pandemie koronaviru se vzpamatovávají také Mariánské Lázně. Místní hotely hlásí až osmdesátiprocentní obsazenost. I zde převažuje česká klientela.

To potvrzuje i ředitel hotelové skupiny Ensana Karel Kalivoda. „Nyní jsou hotely Centrální lázně a Hvězda obsazeny ze sedmdesáti až osmdesáti procent,“ sdělil. Právě z tohoto důvodu skupina v následujících dnech otevře další zařízení.

Hotelový pokoj, turistika, ubytování - ilustrační foto.
Kompenzace: Peníze dostanou ubytovací zařízení i podnikatelé v kultuře

I v hotelu Olympia je podle ředitele Radka Šnajdra obsazenost obdobná. I když je převážná část hostů česká, najdou se v Mariánských Lázních už i zahraniční návštěvníci. „Němečtí klienti jsou nyní opatrní a přijíždějí na krátkodobé pobyty, podobně jako čeští hosté,“ řekl Radek Šnajdr.

„Hotel v současné době navštěvují čeští turisté na dvě až tři noci a nejčastěji si rezervují wellness programy,“ doplnila ředitelka hotelu Flora v Mariánských Lázních Zuzana Bugyiková.