Kompletně zrekonstruovaná budova na Pražské ulici nabídne zákazníkům lepší možnost parkování, větší soukromí i rychlejší vyřizování. „Na klienty čeká nový vyvoválací systém. Navíc se mohou přihlásit přes internet na určitou hodinu a nemusí čekat ve frontě. Oproti původnímu pracovišti je oddělená podatelna, jednotlivé přepážky i pokladna. Klient tak bude mít při vyřizování větší soukromí, nikdo jiný s ním u přepážky nebude. A navíc je interiér budovy moderní a reprezentativní,“ vypočetl hlavní klady nového pracoviště ředitel katastrálního pracoviště ve Znojmě Pavel Pražák..

Do nového sídla úřadu se přestěhuje veškerá dokumentace jak ze Znojma, tak z Moravského Krumlova. „Do této chvíle jsme měli dokumentační fondy uložené po garážích a sklepích. Ani budova v Moravském Krumlově nedostačovala. Teď se vše soustředí na jedno místo, tím pádem klienti vše vyřídí v této budově,“dodal Pražák.

Skutečnost, že se moravskokrumlovský katastr sloučil se znojemským, ovšem příliš nevítá starosta Krumlova Jaroslav Mokrý. „Státní správa by se měla občanům přibližovat, ale z různých důvodů, hlavně asi finančních, se jim začíná vzdalovat. Je to všeobecný trend, peníze se musí ušetřit. My s řešením smíření nejsme, ale nedá se nic dělat. Budeme znojemské pracoviště podporovat,“ řekl Mokrý.

Zatím na jeden rok ale v Krumlově zůstane kontaktní pracoviště. „Ceníme si snahy ředitele krajského katastru, že nám vyšel vstříc a kontaktní pracoviště v Krumlově zachoval. Lidé tak mohou běžné věci, jako je podání do katastru či výpisy z něj vyřídit tam, jak byli zvyklí. Ostatní věci ale musí vyřizovat ve Znojmě,“ dodal Mokrý.

Zavření starého pracoviště v nevyhovujících prostorách na Veselé ulici uvítala i Sylva Stehlíková. „Na starém pracovišti jsem vyřizovala spoustu dokumentů. Stála jsem hodinu ve frontě, než na mne vůbec přišla řada. Mačkala jsem se tam s další asi desítkou lidí v malé chodbičce. Když jsem nakonec přišla na řadu, byla jsem pěkně naštvaná. Naštěstí byl ale personál vždy velmi ochotný. Už se těším, až budu další potřebné dokumenty vyřizovat v nových, moderních prostorách,“ uvedla Stehlíková.

Dělníci budovu zrekonstruovali za jedenáct měsíců, opravy si vyžádaly dvaadvacetimilionovou investici. „K těmto penězům ještě musíme přičíst osm set tisíc na nábytek a milion čtyři sta tisíc na regály,“ vypočetl Marcel Krupka, vedoucí oddělení hospodářské správy katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj.

Se stěhováním pomáhali úředníkům vězni ze znojemské věznice.