Za uplynulých pět měsíců překonala návštěvnost v Aqualandu Moravia dosavadní rekord za toto období. „Díky této stabilitě by měly investice, které chystáme, dostat zelenou. Máme jich v plánu celou řadu, některé jsou již rozpracované," nastínil ředitel aquaparku Petr Pavlacký.
Úprav se ještě během letošní letní sezóny dočká vstupní hala. Bude se jednat především o nové osvětlení a nábytek s dalším vybavením. Novou podobu dostane i místní aquashop, kde si lidé mohou koupit například plavky.
Vedení aquaparku do budoucna plánuje postavit nové ubytování mezi tobogány. „Máme projekt na hotel s lůžkovou kapacitou pro dvě stě osob. Navázaný bude na zimní areál tak, aby zde lidé mohli přecházet suchou nohou," popsal Pavlacký.
V novém hotelu budou různé kategorie pokojů, od základních až po ty luxusní s výhledem na Pálavu. Ve čtrnácti apartmánech budou soukromé bazény.
Podle Pavlackého se nabízí možnost spojit výstavbu hotelu s dostavbou nového letního areálu. „Pokud padne finální rozhodnutí, půjde to ruku v ruce. V dostavbě letního areálu počítáme s dalším ramenem řeky a novými atrakcemi. Hotovo by mohlo být do dvou až tří let," sdělil ředitel aquaparku.
Aktuálně vedení Aqualandu Moravia řeší také projekt nových tobogánů do adrenalinové haly, které by nahradily dva stávající.
První návštěvníci by se na nich mohli projet už příští rok. „Rádi bychom zase přidali nové tobogány, které budou světovým unikátem, jako je to u naší vodní horské dráhy High Five,“ uvedl Pavlacký.
Dodat dva nové tobogány na jižní Moravu by měly americké společnosti White Water a Proslide. „V Evropě příliš často nestaví, jejich cena je až dvojnásobná. Jejich řešení je ale daleko kvalitnější a množství vyžití je větší," zdůvodnil Pavlacký.
Typ prvního z tobogánů by měl být takzvaný bodyracer, ve kterém budou moct návštěvníci soutěžit. „Jde o dvě zrcadlově obrácená koryta se stejnou drahou. Jedna jejich část je odkrytá do půlkoryta. V zakryté části se nabízí možnost použití multimediálních prvků, které u stávajících atrakcí nemáme," doplnil Pavlacký.
Druhým tobogánem projedou návštěvníci na rodinném raftu pro zhruba čtyřčlennou posádku. „Raft bude projíždět zavřenou kopulí, což opět umožní využití celé škály efektů. Jde o novou realizaci výrobce," prozradil ředitel Aqualandu.
Aqualand Moravia je nejnavštěvovanějším turistickým cílem v Jihomoravském kraji. „V loňské letní sezoně aquapark pod Pálavou přivítal přes 250 tisíc návštěvníků, přičemž více než deset procent tvoří zahraniční turisté a více než polovinu návštěvnosti představují rodiny s dětmi. Za celý loňský rok do aquaparku zamířilo 834 267 lidí. Věříme, že i letošní sezóna bude úspěšná,“ podotkl Pavlacký.
Na jižní Moravu loni zamířilo téměř deset milionů turistů. „Potenciál k růstu je zejména u zahraničních návštěvníků, čemuž se snažíme přizpůsobit nabídku a doprovodnou infrastrukturu, například spuštěním komplexního webového portálu o jižní Moravě v polštině,“ sdělila ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Martina Grůzová.
Podle dat jihomoravské centrály cestovního ruchu tvoří zahraniční návštěvníci jednu desetinu turistů. Nejvíce jezdí Slováci, Poláci, Němci a Rakušané. Dlouhodobou popularitu si jižní Morava drží u návštěvníků z Litvy a loni výrazně přibylo návštěvníků z Jižní Koreji.
Turisté na jižní Moravě tráví zhruba dva až tři dny. Tradičně je zájem také o vinařskou turistiku, ale také o lidovou kulturu a místní tradice. Vše ve spojení s gastronomií a přírodními památkami. „Ze zahraničních veletrhů hodně reflektujeme zájem o turistiku na kolečkách – tedy cestování v podobě karavanů a obytných přívěsů. Z této strany přichází hodně dotazů na vytipování vhodných kempů a stanovišť,“ doplnila Grůzová.
Například hrady a zámky se otevřely návštěvníkům už na konci března a Grůzová předpokládá, že sezona tam potrvá až do konce října.