Bantická křižovatka je nebezpečná a staly se zde i smrtelné nehody. Udělejte z ní kruhový objezd nebo v ideálním případě zde vybudujte mimoúrovňové křížení. O to žádají podnikatelé, vedení obcí i běžní řidiči z obcí v okolí křižovatky vedení Ředitelství silnic a dálnic. Aktivní je skupina podnikatelů z okolí. „Dozvěděli jsme se, že Ředitelství silnic plánuje určité úpravy této křižovatky. Jenže podle našeho názoru jen připojovací pásy křižovatku bezpečnější neudělají,“ uvedl například podnikatel z Hodonic Jan Vašina.

Ještě dál chtějí jít představitelé nedalekých Práčí. „Zastupitelstvo schválilo požadavek na vybudování mimoúrovňové křižovatky. Jedině ta zajistí řidičům bezpečí,“ nastínil starosta Práčí Zdeněk Dvořák s tím, že svůj požadavek napsali Ředitelství silnic do písemného vyjádření obce k záměru stavby.

Osobní zkušenost s křižovatkou má profesionální řidič Pavel Došek. „Jezdím s kamionem. Touto křižovatkou jezdím velmi často. Je nebezpečná především v mlze. Když potřebuji přejet hlavní nebo na ni jen vjet, je to v mlze opravdu sebevražda. Na hlavní je silný provoz a řidiči po ní nejezdí jen devadesátkou,“ upozornil řidič.

Také on by uvítal mimoúrovňovou křižovatku. „Pokud na ni nebudou peníze, tak alespoň kruhový objezd. Místo tam rozhodně je,“ dodal Došek.

Podle šéfa brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Davida Fialy se má křižovatka změnit při stavbě, tedy opravě části silnice první střídy číslo 53 mezi Lechovicemi a Znojmem už letos. „Po již fungujícím obchvatu Lechovic chystáme stavbu na dalších třech úsecích silnice I/53. Zatím nejdále je právě úsek z Lechovic do Znojma. Na tuto stavbu chceme být připravení už v roce 2020. Další práce na této silnici nás čekají v úseku mezi Pohořelicemi a Znojmem přibližně za dva a půl roku,“ řekl v závěru loňského roku Fiala s tím, že mimoúrovňová křižovatka kvůli nedostatku peněz rozhodně nebude.

Pozemky na obou stranách silnice I/53 obdělává společnost Farma u tří dubů. „Přes uvedenou křižovatku denně přejíždějí naše nákladní auta a zemědělské stroje, které nemají zdaleka takovou akceleraci jako běžná auta. Navíc mají často vlek nebo nářadí, které prodlužuje jejich délku. Přejet křižovatku, kde řidiči běžně jezdí rychlostí nad sto kilometrů v hodině, je pro naše zaměstnance dennodenní trauma,“ napsal v dopise adresovaném ŘSD šéf Farmy Libor Kahoun s tím, že problém řeší nejméně desítka firem z okolí.