Nejen zlatníci či květináři, ale i manažeři hotelů a restaurací lákají hosty na zvláštní nabídky, spojené s valentýnským svátkem zamilovaných. Nabízejí zejména romantické večere a ochutnávky vín. Valentýnský kostým ale oblékne i tradiční maškarní bál.

„Valentýnský program pořádáme už třetím nebo čtvrtým rokem. Se zájmem jsme spokojeni, máme už plno a řekl bych, že rok od roku zaplníme kapacitu dřív,“ řekl šéf hnanického hotelu Happy Star Martin Herzig.

Bazén se sektem

Večerní program otevře valentýnské snoubení pokrmů s vínem pod vedením sommeliéra Branka Černého. „Podobné programy pro nás připravuje i jindy během roku, a to asi svým dílem přispívá k oblibě velentýnské párty, “ podotkl Herzig.

Po dvou hodinách ochutnávky vín a večeře, při níž se budou mimo jiné servírovat zapečené brambory s kuřecím masíčkem a bylinkami, medová roláda s portskou omáčkou a meloun dekorovaný teplou banánovo-medovou směsí a krémem z kokosového likéru, čeká na hosty diskotéka plná zamilovaných písní.

Stylový konec večera pak po půlnoci obstará bazénová párty se svíčkami, romantickou hudbou a sektem.

Program celého večera, včetně noclehu pro jednu osobu, vyjde na více než dva a půl tisíce korun.

Na to, že láska prochází žaludkem, sází i některé znojemské podniky. Speciální valentýnské menu a živou hudbu chystá na svou páteční párty před svátkem zamilovaných Althanský palác. Vstupné je sto korun.

V sobotu bude zamilovaným párům zvláštní menu nabízet i hotel Bermuda. Za šest set korun nabídne hostům předkrm, dezert a mísu Romeo a Julie pro dvě osoby.

Maškarní ples chystá na sobotu hotel Prestige. „Maškarní pořádáme tradičně před masopustem. Letos využijeme termínového souběhu a akci, zejména výzdobou, spojíme se svátkem zamilovaných,“ řekla manažerka prodeje Ivona Kořénková.

Zlatý dárek

Rušný konec týdne očekávají i klenotníci. „Před nějakými deseti lety svatý Valentýn nikomu nic neříkal. Dnes už je to ale úplně jiné. Lidé nakupují hodně, hlavně drobnosti, ale někdy i cennější věci,“ řekl šéf jednoho ze znojemských zlatnictví Luděk Minka.

Nejvíce chodí sice nakupovat mladí, ale vybrat nějakou pozornost přichází i starší lidé. „Nejvíc na odbyt jdou samozřejmě srdíčka stříbrná, ocelová, někdy i zlatá. Mezi zákazníky převažují pánové, ale i děvčata nakupují například náramky či řetízky pro své partnery,“ dodal Minka.

Podle zkušeností předpokládá, že ani letos zákazníci na svých zvycích nic nezmění. „Kupují hlavně menší pozornosti, proto na nich šetřit nebudou. Očekávám, že nejvíc jich přijde, jako každoročně, koncem týdne, i když někteří nakupují už teď,“ shrnul Minka.