Místo poletujících kol, na nichž by dospívající bikeři cvičili své dech beroucí triky, se na asfaltové ploše u Vídeňské ulice budou prohánět ti nejmenší cyklisté na dětském cyklohřišti. A pokud jim zalíbení v cyklistice vydrží ještě další tři roky, mohli by pak vyrazit k Příměticím do nového bikeparku s moderními překážkami.

„Bikepark na asfaltové ploše u Vídeňské nebude. Není to vhodné místo kvůli hluku. Ten by při tréninku dělali bikeři a zejména skateboardisté, kteří by tam určitě chodili taky,“ řekl starosta Znojma Petr Nezveda.

Současně odmítl, že by se z nové plochy mohlo stát parkoviště. „Možná by si to dost lidí přálo, ale museli bychom vracet hodně peněz z dotace. Zřídíme tam proto dětské cyklohřiště,“ dodal starosta.

Novou plochu zbudovalo město za obchodním domem Elektro Hanzel vloni. „Náklady na asfaltobetonovou plochu byly asi dva a půl milionu korun, půl milionu byla dotace z kraje,“ uvedla mluvčí radnice Denisa Šipošová.

Zástupce znojemského cykloklubu mrzí, že projekt bikeparku nabere další zpoždění, s přestěhováním do Přímětic však souhlasí. „Je to lepší místo. Když jsme zjistili, že to na Vídeňské nepůjde, sami jsme to navrhli. Areál v Příměticích nabízí výrazně širší využití od pořádání větších soutěží, přes možnost zbudování lepšího zázemí, po velmi potřebnou obnovu praktické dopravní výchovy,“ řekl zástupce Cyklo Klubu Kučera Čestmír Vala.

Současně poukázal na solidní základnu cyklistických sportů ve městě. „Talentů je ve Znojmě dost, ale podmínky k tréninku mají zatím horší než jinde,“ posteskl si Vala.

Bývalé dopravní hřiště a cvičiště autoškoly zatím zeje prázdnotou a chátrá. „Situaci komplikují majetkové vztahy. Pozemky patří státu, budovy nástupnické organizaci Svazarmu. Čekáme na vyřízení žádosti o převod pozemků do majetku města. Předběžně jsme dojednávali i odkup budov za zůstatkovou cenu od stávajícího vlastníka,“ konstatoval starosta.

Cykloklub má připravené návrhy, jak areál využít. „Lze tam zřídit zajímavé multifunkční cyklistické centrum od školky pro nejmenší, přes bikepark, po půjčovnu kol a servis pro cyklisty. Cílem by měl být areál s celodenním provozem, využitelný i o víkendech a v létě. Vyžití by tam vedle místních našli i přespolní cyklisté,“ naznačil Vala možnosti, které v Příměticích vidí.

Bikepark by v nejlepším případě měl být podle jeho slov zastřešený, aby v něm mladíci na létajících kolech mohli cvičit celoročně. Peníze na revitalizaci zdevastovaného cvičiště by, podle jeho slov, mohlo město hledat v evropských fondech.

„Doufáme, že se vše podaří připravit včas, aby ještě bylo možné projekt podat. V takovém případě by nový areál mohl vyrůst do tří let. Městu jsme již nabídli spolupráci při návrhu technické stránky věci,“ dodal Vala.