Kyjovští museli až doposud provizorní hřiště značit lajnovačkou půjčenou od fotbalistů. „Budeme proto rádi, když stabilní dopravní hřiště bude co nejdříve a to od příštího školního roku,“ řekl ředitel kyjovského Domu dětí a mládeže David Hegedüs.

Ten v současnosti zajišťuje dopravní výchovu až pro patnáct škol Kyjovska. „Cílem je, aby v každé obci s rozšířenou působností podobné dopravní hřiště vzniklo,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Roman Hanák.

Nové hřiště se má rozprostřít také v Hodoníně, kde ho kraj podpořil penězi na projektovou dokumentaci. „Jen za poslední pololetí od začátku dubna do konce června jsme proškolili téměř šest stovek dětí na provizorním dopravním hřišti. Tomu však chybí větší rozměry na zatáčky a rozsáhlejší zázemí,“ řekl hodonínský strážník Stanislav Urbánek.


ZBÝVÁ ZNOJMO


Pokud se Hodonínským podaří postavit stálý dopravní areál, zůstane posledním okresním městem v kraji bez plnohodnotného cvičiště Znojmo. „Má největší deficit,“ potvrdil krajský koordinátor Centra služeb pro silniční dopravu - BESIP Pavel Čížek.

Zdůraznil přitom, že dopravní hřiště je jediným bezpečným místem, kde děti mohou trénovat samostatnou orientaci v provozu.
Znojemští školáci o tradiční dopravní hřiště u Přímětic před lety přišli. Pro školní výcvik nyní slouží menší u ulice Jindřicha Hořejšího.

Podle některých odborníků ale není dostatečné. „Příliš drahá by nebyla základní oprava hřiště v Příměticích, řekněme nový povrch a kontejnery s toaletami a základním zázemím. Je to věc případných dalších jednání zejména s řediteli škol, zda nové hřiště je zapotřebí a kde se dá upravit,“ řekl starosta města Jan Grois.

Zatímco ve Znojmě plánují, jinde se už do modernizací i díky krajským penězům pustili. To je v letošním roce případ nedaleké Miroslavi, Pohořelic na Brněnsku a také Blanska. „Jednou novinkou je část vozovky, která je uměle zúžena z obou stran. Další, pro děti velmi atraktivní, je nově vybudovaný železniční přejezd,“ upozornil Aleš Lakota z oddělení dopravně správních agend blanenské radnice.