O výpravní budovu přitom obec žádala již před třemi lety. Bezvýsledně. „Dozvěděli jsme se, že provoz na trati není zrušený, ale pouze pozastavený. To prodeji nebo převodu bránilo,“ vysvětlil Pichanič.
Úředníci nepočítají, že se vlaky na lokálku mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Hevlínem někdy vrátí. „Trať je zařazená mezi ty určené k prodeji. Součástí prodeje bude i výpravní budova v Hevlíně. Nyní řešíme znalecké posudky,“ sdělila Kateřina Šubová ze Správy železniční dopravní cesty. Budovu státní podnik zčásti pronajímá k nebytovým účelům.
Historie nádraží a trati
• Nádražní budova vyrostla podle plánů architekta Františka Uhla v roce 1910 a dodnes stojí v téměř původní podobě. Od roku 2012 je kulturní památkou.
• Vlaky přes Hevlín jezdily 145 let, poslední tudy projel roku 2010.
Snahy obce zachránit kulturní památku vítá předseda Spolku pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě Martin Kouřil. „Při prodeji může nastat to, že pokud se neobjeví zájemce, dojde nakonec k bezúplatnému převodu trati i nádražní budovy jako celku,“ poukázal Kouřil.
Na část trati se podle něj může používat šlapací drezína. Jako turistická atrakce by doplnila nabídku muzea. „Navíc může znovu nabýt na významu v souvislosti s modernizací trati ze Znojma do Břeclavi. Odborníci stále věří, že se ji v budoucnu podaří propojit s rakouským Laa,“ vzkázal předseda spolku.
Železničáři se snaží prodat také nevyužívanou trať mezi Čejčí a Uhřicemi na Hodonínsku. Zatím marně.