Podle prvního muže je právě v těchto dnech doprava velmi hustá. „Co se tady děje, to je hrozné. Vozí přes nás z Rakouska cukrovku, zemědělci od nás naopak vozí do Perhnofenu do fabriky kukuřici, jsou tu další firmy, které používají nákladní auta, ve dne v noci tu rachotí náklaďáky. Je to neúnosné. A křižovatka je místem častých dopravních nehod," přiblížil první muž Hevlína.

O kruhovém objezdu hovoří Hevlínští už rok. „Tato křižovatka by se vzhledem k prostoru a podmínkám dala jednoduše udělat, ale řádově deset milionů momentálně v pokladně nenajdeme. Ve středu mám jednání s lidmi ze Správy a údržby silnic, tak uvidím, na čem se nakonec dohodneme," dodal v úterý starosta Pichanič.

Božičtí se dočkají brzy

Naopak již brzy začnou po novém kruhovém objezdu jezdit řidiči v Božicích. Tam měli opravu průtahu vesnicí a také výstavbu kruhového objezdu silničáři a obecní v dlouhodobém plánu. „Je to tak. Proto jsme měli i jasno, jakým způsobem se budeme podílet na zaplacení stavby. Hlavní náklady nese Správa a údržba silnic, která zaplatí opravy průtahu a kruhový objezd a my zaplatíme asi čtyři miliony korun za chodníky, veřejné osvětlení či autobusovou zastávku. Pokud tedy Hevlín chce rychle bez dlouhodobého plánu také rondel mít, je možné, že po vedení obce chtějí silničáři takovou sumu," naznačil starosta Božic Karel Hala.

Kruhových objezdů je na Znojemsku stále více. Naposledy za svoje peníze vybudovala jedna společnost podnikající v Hatích okružní křižovatku u svých obchodů. Novinku oceňují i řidiči. „Když jedu z práce, bývá ve špičce problém bezpečně se dostat na hlavní silnici. Kruhový objezd tento problém vyřeší," myslí si třeba zaměstnankyně kadeřnictví v Hatích Vendula Štolová.

Letos v létě stavaři dokončili stavbu důležité kruhové křižovatky na dyjské křižovatce. Naopak nejdřív v roce 2019 má vyrůst podle Ředitelství silnic a dálnic kruhový objezd v nebezpečné kasárenské křižovatce. Zádrhelem jsou tam nevypořádaná dědická řízení.