Položením železničního mostu přes Vídeňskou ulici se do poslední fáze dostává hrubá stavba kompletní rekonstrukce tratě ze Znojma do Šatova a dále do Rakouska. Dělníky teď čeká položení mostovky a dosypání hned zpočátku sníženého náspu mezi krátkým mostem a viaduktem přes údolí řeky Dyje. Koleje spolu s elektrickým vedením se na novém podkladu mají objevit počátkem srpna. Stavební ruch už v polovině června utichne přímo v železniční stanici Znojmo.

„V sobotu v noci položený most není samozřejmě ještě kompletní. Dodělávat budeme kompletní mostovku, betonovat desku, dokončovat ocelovou konstrukci mostu. Pak už přijde na řadu dosypání náspu. Hotovo bychom měli mít do konce července, protože prvního srpna se začnou pokládat koleje. Kolem pátého srpna už budou hotové koleje od nádraží přes oba mosty. Po nich bude následovat elektrická trakce, zabezpečení a podobně,“ řekl stavbyvedoucí Antonín Směták.

„Sedmnáctého června budeme se stavebními pracemi prakticky hotovi v železniční stanici Znojmo, budou nám tam zbývat jen dvě výhybky směrem na Šatov,“ uvedl Pavel Vachůt z olomoucké Správy železniční dopravní cesty.

Podle něj finišuje i výměna podkladové vrstvy a položení kolejí mezi Šatovem a Znojmem. „Firmy už mají hotovo zhruba devadesát procent nových náspů a položeno šest kilometrů kolejí. Od půlky června začneme natahovat trakční vedení a na obou nových mostech plánujeme začátkem srpna zatěžkávací zkoušky,“ doplnil Vachůt.

Do provozu chtějí železničáři předat novou trať do konce října. „Nové spoje z Vídně by na znojemské železniční nádraží mohly přijet první prosincový víkend, kdy se mění grafikony,“ dodal Vachůt.

Původní šatovský most postavila na sklonku šedesátých let devatenáctého století společnost Severozápadní dráhy na nově budované trati spojující Vídeň s Jihlavou a Mladou Boleslaví. Vlaky po něm mohly jezdit maximálně třicetikilometrovou rychlostí.
Na novém mostě mohou jezdit vlaky až osmdesátkou. Oprava a elektrifikace celé desetikilometrové trati, výměna mostů a generální oprava znojemského nádraží bude stát jednu miliardu a dvě stě třicet milionů korun. Na stavbu přispívá Evropská unie z Fondu soudržnosti.