Město či jeho organizace vlastní okolo třiceti aut. Vloni zaplatila městská kasa za servis dvanácti aut patřících úřadu téměř tři sta tisíc korun.

Přibližně deset automobilů používá městem zřízená Městská zeleň. „Opravy našich aut dnes zajišťujeme prostřednictvím různých firem podle potřeby, nemáme jednoho smluvního partnera,“ uvedl ředitel Městské zeleně Radoslav Habrdle.

Nevyloučil však, že existuje plán, podle kterého by všechny opravy vozidel městské zeleně zabezpečoval jediný subjekt.

„To jsou věci, které jsou v jednání, ale ještě není nic podepsáno,“ řekl Habrdle.

Znojemský Deník ale má informace, podle kterých město zvažuje zajištění servisu všech svých aut, počínaje starostovým superbem a konče třeba avii Městské zeleně, v soukromé firmě zastupitele Jana Kárníka.

„Já už dnes nedělám jen pneumatiky, ale v podstatě jakýsi rychloservis. Pan Krejčíř chce, aby opravy dělala jedna firma, aby měl vše pod kontrolou. Já jsem schopen opravy zajistit,“ uvedl Jan Kárník.

„Jednal jsem už s vedením Městské zeleně i městské policie. Vše je domluveno, smlouvy jsou připraveny. Opravy většího charakteru, jako například porouchaný motor můj servis nedělá, ale jsem schopen je zprostředkovat,“ doplnil Kárník.

Zájem mají i jiní

O takovou zakázku by ale měly zájem i jiné opravny.

„Pokud bych věděl, že město vyhlásilo výběrové řízení na servis pro svá auta, určitě bych se do něj přihlásil. Je to zajímavý obchod a hlavně jistá, stálá práce,“ potvrdil majitel jiného znojemského servisu Jaroslav Machovec.

Radní si přitom pro zadávání zakázek sami určili přesná pravidla. „Rozhodně to není tak, jak říká pan Kárník. My jsme stanovili pravidla pro zadávání městských zakázek tak, abychom výdaje města dostali více pod kontrolu,“ uvedl starosta Znojma Petr Nezveda.

Jen zjišťování cen

Tajemník radnice se podle starosty nyní jen snaží zjistit, jaká cesta bude pro město nejlevnější. „Řady oprav si dříve vedoucí odborů zadávali u svých kamarádíčků tak, jak se jim to hodilo. Proto nyní tajemník zkouší některé věci objednat u pana Kárníka, aby zjistil, jaké by u něj byly ceny. Rozhodně není pravda, že pan Kárník má zakázku na všechna auta města, to je zkreslená informace,“ upřesnil Nezveda.

Podle něj se v zakázkách do čtvrt milionu korun utratilo v minulosti nejvíce peněž a komunální politici o tom neměli žádný přehled.

Střet zájmů by v případě uzavření smlouvy se servisem Jana Kárníka, který vstoupil do komunální politiky na kandidátce KSČM, viděl šéf místních komunistů. „Upozornil jsem jej, že by mohlo dojít ke střetu zájmů. Zároveň jsem zastupiteli Kárníkovi řekl, že by neměl dělat opravy nad rámec své koncese,“ uvedl předseda znojemských komunistů Miroslav Vlašín.

Dodal, že by v takovém případě měla radnice vyhlásit výběrové řízení.