Že v Moravském Krumlově není jen Slovanská epopej, chtějí turisty přesvědčit místní radní. A také jich do města a okolí hodlají přitáhnout mnohem víc. Lákají je na přírodu, víno, cyklostezky a kulturní akce.

„Dokud v Krumlově Epopej zůstává, je samozřejmě největším a velmi těžko nahraditelným magnetem. Ať už ale jednání o její budoucnosti dopadnou jakkoliv, chceme ukázat, že ve městě a okolí mohou lidé najít i další zajímavé možnosti a vyžití,“ řekl místostarosta Tomáš Třetina.

Záměr výrazně zapracovat na propagaci města měli představitelé Krumlova už před dvěma lety. „Nejprve jsme ale museli soustředit pozornost na rozsáhlou opravu kanalizace. Slabiny tehdejší úrovně turistického marketingu kritizovala i agentura, kterou jsme pak vyzvali ke spolupráci, “ dodal Třetina s tím, že ho při plánech na vylepšováni propagace inspirovaly i novinky, s nimiž přišla znojemská radnice.

„Připravili jsme strategii do roku 2013. Zhodnotili jsme současný stav, sledovali jsme, které cílové skupiny do Krumlova jezdí, a které tu naopak chybí,“ uvedl Pavel Kovařík, šéf agentury, která studii zpracovala.

Z vyhodnocení například vyplynulo, že do města jezdí, oproti jihomoravskému průměru, výrazně víc cizinců. Naopak rodiny s dětmi míří do Krumlova jen málo.

„Navrhli jsme tři okruhy, na něž by se měla nyní i v budoucnu zaměřit propagace města. Aktuálně je to historie, cykloturistika a samozřejmě Epopej. Pro příští rok doporučujeme zapracovat také na propojení s okolím, například s Bohuticemi, a také na rozvoji vinařské turistiky a agroturistiky“ doplnil Kovařík.

V dalších letech pak studie navrhuje orientovat marketing města na zážitkovou turistiku určenou zejména pro rodiny s dětmi.

O spolupráci s obcemi v okolí už Krumlovští jednají. „Vzájemná propagace našich zajímavostí už funguje, na Regiontouru jsme diskutovali o dalším rozvoji. Informace o sochách bohutické křížové cesty a našich sklepích budou i v nových krumlovských materiálech,“ potvrdil starosta Bohutic Pavel Štefka.

Ještě před letošní sezonou má propagaci města podpořit i nový turistický portál. „Bude obsahovat přehled zajímavostí ve městě a okolí, kalendář akcí, ale také katalog stravovacích a ubytovacích zařízení,“ uvedl Kovařík.

Agentura současně chystá i samostatnou webovou prezentaci Slovanské epopeje. „Přítomnost na internetu je velmi důležitá. Už se ani nedá mluvit o tom, že je to médium budoucnosti, protože z něj lidé nyní čerpají nejvíc informací,“ zdůraznil Třetina.

K propagaci cykloturistiky využijí představitelé města tradiční červnový turistický pochod, Krumlovskou šestatřicítku. „Letos nabídneme i dva okruhy pro cyklisty, vedené po připravovaných cyklotrasách. Až na dvě obtížná místa jsou průjezdné už teď,“ doplnil místostarosta

Jak vysvětlil, cílem Krumlovských je uvést město do povědomí jako zajímavou zastávku mezi Brnem a Znojmem. „Krumlov je dobře položený jak pro ty, kdo chtějí vyjet z Brna a zpět se vrátit vlakem, tak pro ty, kdo by tu chtěli přespat a pokračovat dál do Podyjí,“ doplnil.