Vlastní opravy začaly koncem roku 2009 a jejím cílem bylo co možná největší zachování původního rázu. „Přestavba se nejvíce dotkla prostor pro cestující veřejnost. Lidé mají nyní k dispozici novou čekárnu, která je nově umístěna ve střední rozšířené části objektu. Na čekárnu navazují moderní pokladny,“ uvedl náměstek generálního ředitele ČD Milan Matzenauer.

Přístup do čekárny je z prostoru budoucích autobusových zastávek a samozřejmě také z nástupiště, odkud je bezbariérový.
„České dráhy investovaly do oprav devět milionů a sedm set tisíc korun. Kromě prostor pro cestující je nová také střecha, zateplení objektu a fasáda.
Vyměnili jsme okna, dveře a proměnou prošla i sociální zařízení. Částečnou úpravou prošly i bytové jednotky v patře budovy,“ doplnil Matzenauer.

V pátek budovu nádraží se zářivou novou fasádou slavnostně zkolaudovali a otevřeli představitelé Českých drah a města.
Moravskokrumlovští tak v krátké době po sobě získali jak nové autobusové nádraží nedaleko Vertexu, tak nyní opravený objekt nádraží železničního.

„Moravský Krumlov je pro dráhy zásobárnou cestujících. Otevřením této budovy jsme přispěli k tomu, že cestující mají kulturní prostředí i v této výpravní budově,“ řekl po kolaudaci ředitel brněnského krajského centra osobní dopravy Českých drah Pavel Karšulín.
„Cílem rekonstrukce bylo vytvoření kvalitního prostředí pro cestující s účelným a vkusným vybavením veřejných prostor. Velký důraz jsme kladli na čistotu, vzdušnost a kvalitní osvětlení denním a umělým světlem,“ doplnila regionální mluvčí drah Kateřina Šubová.

Interiéry jsou vybavené jednoduchým a funkční zařízením z přírodního materiálu.
„V budově jsou i nadále technologické prostory pro dálkové řízení traťového úseku Střelice – Hrušovany nad Jevišovkou,“ uzavřela Šubová.