Lidé na Hradišti už mají s objížďkami své zkušenosti a nová se jim vůbec nezamlouvá. „Na jednání minulý týden jsme dlouhodobou úplnou uzavírku odmítli. Když byla silnice zavřená před nějakými pěti lety kvůli opravě mostu, mohli jsme si alespoň zkrátit cestu přes Citonice, tentokrát ro Mašovice nepovolí. Znamená to, že do Znojma najedeme místo dvou kilometrů asi patnáct, " uvedla předsedkyně komise městské rady pro Hradiště Alena Lichá. Jak dodala, stavaři by měli najít způsob, jak průjezd zachovat aspoň pro místní. „Jistě by šlo nechat průjezd aspoň na semafory, a při nejmenším pro Hradišťské. Úplná uzavírka by se dala vydržet třeba čtrnáct dní, ale pokud by měla trvat třeba tři měsíce, bylo by to špatné. Lidé jezdí do práce, vozí děti do školek, je tu denní stacionář, domov pro matky v tísni," argumentovala Lichá.

Starosta Mašovic Libor Jurka sdělil, že obecní silnici by pro objížďku otevřel teprve po opravě. „Když tam pustíme autobusy, začne tam jezdit všechno a nikdo to neuhlídá. Údržba nás stojí sto tisíc ročně. Minule jsme sem provoz pustili a silničky pak nic neudělaly. Tak ať teď s nejdřív silnici opraví a pak se můžeme o něčem bavit," vzkázal Jurka s tím, že s ním zatím nikdo nejednal.

Šéf znojemské oblasti krajské správy silnic Zdeněk Komůrka upozornil, že uzavírky budou nezbytné. „Minimálně měsíc silnice uzavřená bude. Budeme dělat opěrné zdi a u odbagrované krajnice se bude pohybovat těžká vrtná souprava pro instalaci pilotů. Nemůže co čtvrt hodiny uhýbat autobusům, už kvůli bezpečnosti. Hledáme způsoby, jak uzavírky zkrátit ale zcela se jim nevyhneme. Požádali jsme město, aby zpracovalo průzkum využití veřejné dopravy, a podle jeho výsledků povedeme další jednání," řekl Komůrka. S překonáním odporu Mašovic silničáři zřejmě nepomohou. „Objížďku chceme vést po veřejných silnicích, které jsou k tomu uzpůsobené. Náš projekt ani rozpočet rezervy na opravy místních komunikací nemá," upozornil Komůrka.

Znojemská radnice čeká na předložení projektů. „V nadcházejících týdnech má projektant předložit variantní návrhy objízdných tras s příslušným komentářem. Možnost, že by zůstala silnice v průjezdná jedním pruhem, je méně pravděpodobná. Hlavním důvodem je bezpečnost, v úvahu musíme bráti i rychlost prací," uvedla mluvčí města Zuzana Pastrňáková.