Radnice totiž spustí úsekové měření rychlosti. Odstartuje v Brněnské ulici. Podle Vyškovanky Elišky Juráskové ale přichází město s řešením za pět minut dvanáct. „Situace v Brněnské je horší a horší. Řidiči tam běžně před křižovatkami zrychlují, projíždí na červenou. Nerespektují ani chodce na přechodu. Byla jsem několikrát svědkem toho, že zastavili na poslední chvíli. S padesátkou si řada z nich hlavu vážně neláme,“ poukázala.

Na opatření si ale musí lidé ještě počkat, i když optimistické odhady mluvily o zahájení na začátku roku. „Zatím to vypadá na červen. Společnost E.ON totiž nemá hotovou potřebnou přípojku na 230 voltů,“ vysvětlil mluvčí města Michal Kočí. Nikdo neuvažuje o tom, že v měřeném úseku umístí upozorňující značku. „Na místě bude pouze vodorovné dopravní značení,“ doplnil vyškovský mluvčí.

Zatímco třeba v Hodoníně úsekové měření nevyužívají, v Břeclavi si ho pochvalují. Od listopadu 2017 začali kontrolovat rychlost na výjezdu z města na Valtice. „Cesta vede kolem největšího sídliště, kde je i sportovní hala a základní škola, takže se tam pohybuje hodně chodců včetně dětí. Řidiči si tam s dodržováním rychlosti hlavu nelámou,“ řekl mluvčí břeclavské radnice Jiří Holobrádek.

Dodržení rychlosti? Pro řidiče problém
· Za loňský rok vyškovská radnice eviduje 1 483 případů překročení rychlosti ve Vyškově a okolí. Na každý den roku jsou to tak čtyři řidiči. Na pokutách už zaplatili bezmála milion sto tisíc korun.
· Jen na výjezdu na Valtice zjistili v roce 2018 břeclavští strážníci díky úsekovému měření 32 863 přestupků. Nezodpovědní řidiči následně na pokutách zaplatili 23 135 112 korun.
· Loni blanenští strážníci odhalili 69 přestupků, pokuty dosáhly 41 200 korun.
· V minulém roce v souvislosti s překročením rychlosti řešili problémy i ve Znojmě. Celkem evidují 87 přestupků.

Břeclav také aktuálně uvažuje nad zřízením stacionárního radaru za městem. Nacházet se má u sjezdu z dálnice D2. „Jedná se o úsek s častými vážnými nehodami právě kvůli nedodržování nejvyšší povolené rychlosti,“ zmínil Holobrádek.

Také ve Znojmě chystají na neukázněné řidiče další opatření. Po kontrole rychlosti přímo strážníky má stejně jako ve Vyškově přijít na řadu úsekové měření. „Konkrétně v městských částech – Kasárnách, v Evropské ulici v Oblekovicích a v Načeraticích. Jedná se o exponované tahy, zejména ty v Kasárnách a Oblekovicích, protože se nachází přímo na trati Praha – Vídeň. První úsekový radar může být v Kasárnách už před prázdninami,“ přiblížila za město Zuzana Patrňáková.
O tom, že kontroly měřením mají smysl, je přesvědčený profesionální řidič David Těšík ze Znojma. „Úsekové měření stejně jako radary policistů vítám. Jsou totiž řidiči, kteří nerespektují prakticky nic a ohrožují své okolí,“ je přesvědčený Těšík.

Na neukázněné řidiče se zaměřují i strážníci z Blanska. Mají přenosný laserový měřič rychlosti. „Umožňuje hned na místě identifikovat řidiče, kterému dáme nejen pokutu, ale i srazíme body,“ vyzdvihl zástupce ředitele blanenské městské policie Stanislav Sotolář.

I proto prý nad pořízením stacionárního nebo úsekového měření v dohledné době neuvažují.