Nové logo města, druhý turistický vláček, stylové trhy v centru města či atraktivní městská vinice.

I těmito kroky chce znojemská radnice přilákat turisty.

„V Karolininých sadech kdysi vinice bývala. Chceme jejím obnovením sady zatraktivnit. Vinice souvisí i s výběrovým řízením na provozování turistického vinného vláčku,“ řekl místostarosta Marian Keremidský.

Zájemce by měl městu nabídnout vláček jezdící na trase kolem vinných sklepů, vinohradů či vinoték.

„Vzhledem k termínu vyhlášení řízení by službu nabízel asi až v příštím roce,“ upřesnil Keremidský.

Nový vláček by měl být doplňkem současného a zajíždět do míst vzdálenějších od centra. Třeba do sklepních uliček v Novém Šaldorfě či Dobšicích.

„Zájemce by měl sám navrhnout trasy, způsob provozování a předložit další nápady. Měl by také spolupracovat s vinaři,“ doplnil Keremidský.

„Informace o novém vláčku mám teprve od rána. Pokud by ale měl jezdit mimo Znojmo, měl by Znovín o jeho provozování zájem,“ uvedl ředitel Znovínu Pavel Vajčner.

Radnice rovněž vyhlásila výběrové řízení na dodavatele trhů a řemeslných jarmarků.

„Na trzích bylo až příliš oblečení, ponožek a podobného zboží,“ řekl místostarosta.

Radní by zde ale rádi viděli zboží i doprovodné akce odpovídající konkrétnímu období. Takovým chtějí nabídnout prostory na náměstí zdarma.

Propagaci města vyhrála znojemská firma Kofroň Production.

„Kampaň za jeden milion korun bude zahrnovat billboardy, rozhlas, noviny i polepy autobusů. Postupně představíme sedm témat pod společným názvem Znojmo – město překvapení,“ uvedl majitel Petr Kofroň.