Ve výběrovém řízení mezi zavedenými celorepublikovými firmami nakonec zvítězila teprve v březnu založená znojemská společnost inPuncto. Osloveno bylo celkem osm firem, ze kterých pět nakonec dalo nabídku.

„O vítězi rozhodla cena, kreativita nabídky, ale i fakt, že jde o agenturu z regionu, která Znojmo dobře zná,“ vysvětlila mluvčí města Denisa Šipošová. (Rozšířené zdůvodnění výběru od starosty Znojma Petra Nezvedy naleznete zde.)


Zájem o lukrativní městskou zakázku měly ale i firmy, které radnice neoslovila a o výběrovém řízení se dozvěděly až zprostředkovaně.

„Kdybychom o výběrovém řízení věděli, určitě bychom se zúčastnili. Je to pro nás extrémně zajímavé,“ řekl majitel agentury Bravissimo Luboš Vitanovský. Jeho společnost podobné průzkumy prováděla ve spolupráci s dalšími firmami již dříve.

Marketingová studie bude mít několik fází. Ještě v červnu se rozjede velká dotazníková kampaň. Na otázky týkající se Znojma by mělo odpovídat na tisíc respondentů.

„Tato část studie ukáže, jakou image Znojmo má. Výsledky by měly být k dispozici na začátku července, aby je město mohlo už v létě využít,“ řekl spoluzakladatel společnosti inPuncto Pavel Kovařík.

Další časti šetření se budou konat až do března příštího roku. Osloveni budou nejen turisté, ale i odborníci a podnikatelé v cestovním ruchu. Na jaře by město mělo mít v ruce nejen analýzu, ale i návrh, jak se do budoucna propagovat nebo na jaké turisty se zaměřit.

Pro společnost inPuncto je to jedna z prvních velkých zakázek, týkající se cestovního ruchu. Pavel Kovařík i jeho partner Stanislav Papež ale mají v této oblasti zkušenosti i ze svého předchozího působení.

Podle analytika a sociologa Karla Čady by mohla studie přinést žádaný výsledek. Bude ale záležet na tom, jak bude nakonec zpracovaná závěrečná zpráva.

„Pro určitý typ zakázek by mohlo být například výhodou, že provádějící firma není přímo z regionu. Při zpracovávání dat pak není ovlivněna známostmi a tradovanými stereotypy. Externí firma může přijít s překvapivým řešením,“ uvedl Čada. Za nešťastný však považuje postup radnice. „V takto sledované zakázce by asi měla postupovat otevřeněji a kromě oslovování konkrétních firem na zakázku vypsat i otevřené výběrové řízení,“ dodal Čada.

Pro radnici jsou výsledky studie velice důležité. Pravě chybějící jasná koncepce propagace města je podle již dříve oslovených odborníků jednou ze slabých stránek při popularizaci Znojma jako turistické destinace.

Starosta Znojma Petr Nezveda na članek reagoval dopisem, jeho plné znění naleznete zde.