Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znojmo zjišťuje, jaké turisty láká

ZNOJMO - Dotazníková šetření po celé České republice i v příhraničních rakouských oblastech. Tak by mělo vypadat zkoumání, ze kterého vzejde nová propagační strategie města. Radní si od ní slibují větší přehled o tom, jaké turisty Znojmo láká. Lukrativní zakázku získala začínající firma. Město bude zpracování studie stát šest set padesát tisíc.

19.6.2007
SDÍLEJ:

Logo města ZnojmaFoto: DENÍK/Archiv

Ve výběrovém řízení mezi zavedenými celorepublikovými firmami nakonec zvítězila teprve v březnu založená znojemská společnost inPuncto. Osloveno bylo celkem osm firem, ze kterých pět nakonec dalo nabídku.

„O vítězi rozhodla cena, kreativita nabídky, ale i fakt, že jde o agenturu z regionu, která Znojmo dobře zná,“ vysvětlila mluvčí města Denisa Šipošová. (Rozšířené zdůvodnění výběru od starosty Znojma Petra Nezvedy naleznete zde.)


Zájem o lukrativní městskou zakázku měly ale i firmy, které radnice neoslovila a o výběrovém řízení se dozvěděly až zprostředkovaně.

„Kdybychom o výběrovém řízení věděli, určitě bychom se zúčastnili. Je to pro nás extrémně zajímavé,“ řekl majitel agentury Bravissimo Luboš Vitanovský. Jeho společnost podobné průzkumy prováděla ve spolupráci s dalšími firmami již dříve.

Marketingová studie bude mít několik fází. Ještě v červnu se rozjede velká dotazníková kampaň. Na otázky týkající se Znojma by mělo odpovídat na tisíc respondentů.

„Tato část studie ukáže, jakou image Znojmo má. Výsledky by měly být k dispozici na začátku července, aby je město mohlo už v létě využít,“ řekl spoluzakladatel společnosti inPuncto Pavel Kovařík.

Další časti šetření se budou konat až do března příštího roku. Osloveni budou nejen turisté, ale i odborníci a podnikatelé v cestovním ruchu. Na jaře by město mělo mít v ruce nejen analýzu, ale i návrh, jak se do budoucna propagovat nebo na jaké turisty se zaměřit.

Pro společnost inPuncto je to jedna z prvních velkých zakázek, týkající se cestovního ruchu. Pavel Kovařík i jeho partner Stanislav Papež ale mají v této oblasti zkušenosti i ze svého předchozího působení.

Podle analytika a sociologa Karla Čady by mohla studie přinést žádaný výsledek. Bude ale záležet na tom, jak bude nakonec zpracovaná závěrečná zpráva.

„Pro určitý typ zakázek by mohlo být například výhodou, že provádějící firma není přímo z regionu. Při zpracovávání dat pak není ovlivněna známostmi a tradovanými stereotypy. Externí firma může přijít s překvapivým řešením,“ uvedl Čada. Za nešťastný však považuje postup radnice. „V takto sledované zakázce by asi měla postupovat otevřeněji a kromě oslovování konkrétních firem na zakázku vypsat i otevřené výběrové řízení,“ dodal Čada.

Pro radnici jsou výsledky studie velice důležité. Pravě chybějící jasná koncepce propagace města je podle již dříve oslovených odborníků jednou ze slabých stránek při popularizaci Znojma jako turistické destinace.

Starosta Znojma Petr Nezveda na članek reagoval dopisem, jeho plné znění naleznete zde.

19.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační snímek.

Řídil auto i přes zákaz. Upozornil na sebe neprůhlednými tmavými skly

Lídr Strany zelených Michal Berg.

VOLEBNÍ ONLINE: Ptejte se lídra Strany zelených Michala Berga

Škatulata kandidátů. Přeběhlíci mění tradiční strany za nové

Jižní Morava /ANKETA/ – Jihomoravanům, kteří si oblíbili konkrétního kandidáta v posledních předčasných parlamentních volbách, se může stát, že jej na letošních volebních lístcích budou déle hledat. Více než dvě desítky kandidátů totiž vyměnily politický kabát. Z tradičních stran utíkají do mladých.

První školní tablo: představíme prvňáky ze ZŠ Znojmo - Přímětice

Jižní Morava – Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka – pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic. Seriál s fotkami prvňáčků najdete ve středečním tištěném vydání Deníku Rovnost.

Turisty přiláká na Znojemsko nová společnost. Nyní čeká na krajský certifikát

Jižní Morava – Lákat turisty na Znojemsko, aby v kraji mezi vranovským zámkem, Národním parkem Podyjí a šatovskými sklípky strávili třeba týden. To je úkol nové destinační společnosti. První nedávno získala krajskou certifikaci na Hodonínsku. Na Břeclavsku trvá pat mezi Lednicí a Mikulovem.

VOLEBNÍ ONLINE: Ptejte se lídryně Starostů a nezávislých Jany Krutákové

Jižní Morava /VOLEBNÍ ONLINE ROZHOVOR/ - Jana Krutáková je lídryní jihomoravské kandidátky hnutí Starostů a nezávislých pro volby do poslanecké sněmovny. Ve středu od 13 do 14 hodin odpovídá na dotazy čtenářů na www.brnenskydenik.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení