Podle ředitele Znojemské Besedy Františka Koudely, pod jehož organizaci divadlo spadá, neměli povinnost vypsat výběrové řízení, ale rozhodli se tak proto, aby vybrali nejvhodnějšího kandidáta.

Výběrové řízení Beseda vypsala v srpnu a přihlásit se mohl každý, kdo měl ukončené vysokoškolské vzdělání humanitního zaměření, orientoval se v oblasti kultury a měl zkušenosti s tvorbou dramaturgických plánu představení pro děti i dospělé. Výhodou měly být zkušenosti s vedením vícesouborového divadla a znalost jednoho světového jazyka. „Nutné bylo předložení návrhu koncepce činnosti divadla na období pěti let. Pohovorů se účastnilo šest kandidátů, přihlášeno bylo původně sedm, jeden však nesplňoval kritéria v zadání," přiblížil šéf Besedy s tím, že do komise přizval místostarosty Pavla Balíka a Jana Groise, vedoucí odboru školství, kultury a památkové péče Denisu Krátkou a současnou vedoucí divadla Alenu Moravcovou. Na vítězné kandidátce se shodli jednohlasně. Novou vedoucí divadla bude od ledna Anna Maixnerová, která působila jako tisková mluvčí, redaktorka novin a dramaturgyně besed a kulturního programu vysokoškolského klubu Harvart ve Znojmě.

Jejím hlavním úkolem bude mimo jiné zlepšit marketing divadla. „Komisi zaujala nová strategie, která přichází například s klubem věrného diváka, klubem náročného diváka nebo obnovou kdysi tradiční přehlídky dětských amatérských souborů. Divadlo by mělo být kulturním centrem, kde se lidé budou scházet nejen na představení, ale i na besedy, workshopy a scénická čtení," vyjmenoval Koudela.

O obsazení postu nové vedoucí divadla má pochybnosti David Grossmann, jehož manželku z účasti na řízení vyřadili hned na začátku. Nesplnila totiž požadovaná kritéria. „Považuji to za férové rozhodnutí. Zaráží mě ale, že neuspěli lidé, kteří mají zkušenosti z brněnského divadla nebo spolupracovali s Besedou na divadelním festivalu," zlobil se Grossmann.

Jak doplnil, úspěšný nebyl ani vystudovaný divadelní manager s dlouholetou praxí na vedoucích pozicích. „Vedením divadla byla pověřena dlouholetá redaktorka čtrnáctideníku městského úřadu Anna Maixnerová. Její vazby k divadelní praxi jsou z veřejných zdrojů nevypátratelné. Navíc tají i svoji vítěznou koncepci pro rozvoj divadla, kterou měla předložit," zlobil se Grossmann.

Koncepci se nepodařilo získat ani redakci Deníku. „Strategii řízení divadla jsme uchazečům vraceli zpět, neboť je jedná o jejich soukromý majetek, o jejich myšlenky. Až bude ve funkci, určitě se sama ráda ke svým plánům vyjádří. Nyní je to předčasné," vysvětlil Koudela. Vyjádření Anny Maixnerové se Deníku nepodařilo získat, nezvedala mobilní telefon a nereagovala na SMS zprávy.

Ve funkci od prvního ledna vystřídá dosavadní vedoucí divadla Alenu Moravcovou, která odchází do důchodu. „Divadlo jsem vedla soustavně od roku 2007 a předtím jsem se deset let věnovala tvorbě programů pro děti a mládež," zakončila Moravcová.