Přezdívku silnice smrti si vysloužila spojnice mezi Znojmem a Pohořelicemi na Brněnsku. V minulých letech se tam stalo několik smrtelných nehod. Do budoucna má být pro řidiče bezpečnější. Státní silničáři tam počítají například s vybudováním několika nových mimoúrovňových křižovatek.

V červenci začne modernizace v úseku mezi Znojmem a Lechovicemi. „Vyhodnocujeme nabídky účastníků výběrového řízení. Cílem je výrazné zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková. Úsekem projede denně v průměru přes osm tisíc aut.

Úpravy se dotknou například obyvatel Práčí. V plánu je zrušení stávající křižovatky u této obce. „Chtěli jsme zachovat plnohodnotnou křižovatku, dohodli jsme se alespoň na připojovacím pruhu z Práčí na I/53 ve směru na Znojmo,“ přiblížil starosta Zdeněk Dvořák. Od Znojma se lidé do Práčí dostanou přes Bantice.

O problémech frekventované silnice ví například učitel znojemské autoškoly Marek Neuschl. „Je rovná, s kopečky. Když má řidič předjíždět kamion, nevidí, jak dlouhá kolona před ním je. Začne předjíždět a třeba zjistí, že se nemůže bezpečně zařadit zpátky,“ popsal.

Silničáři chystají modernizaci úseku mezi Znojmem a Pohořelicemi.Silničáři chystají modernizaci úseku mezi Znojmem a Pohořelicemi.Zdroj: Deník/Markéta Evjáková

Další tři úseky na I/53, které čeká modernizace, spojili silničáři do jedné stavby. „V březnu jsme zahájili práce na zadávací dokumentaci stavby pro celý tah mezi Lechovicemi a Pohořelicemi,“ sdělila Trubelíková.

Díky tomu se má zkrátit doba výstavby celého tahu. Předpoklad zahájení dalších prací je v červenci 2022, bude záležet také na délce výběrového řízení. „Úpravy spočívají ve zrušení stávajících křižovatek a výstavbě nových mimoúrovňových. U Miroslavi, Mackovic a jinde,“ doplnila Trubelíková.